نهاده های دامی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد

عباسی با اشاره به اینکه دولت تأمین نهاده های دامی را با ارز دولتی اختصاص داده است گفت: نهاده های دامی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد.

« علیرضا عباسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ظرفیت های غذایی دامی در قالب حمایت از تولید کننده ها گفت: نهاده های دامی وارداتی با ارز 4 هزار و 200 تومان در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بنابر قانون وظیفه تأمین نهده ها و توزیع آن را برعهده دارد، این در حالی است که وزارت صمت نیز بخش دیگری از این وظیفه را برعهده دارد و همین امر ایجاد ناهماهنگی هایی کرده است.

 

وی ادامه داد: دولت تأمین نهاده های دامی را با ارز دولتی اختصاص داده است ولی نارضایی تولید کننده و مصرف کننده را شاهد هستیم و در این میان دلال ها با توجه به رانت های به وجود آمده سود می برند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس با برپایی جلسه های متعدد با دستگاه های متولی مانند گمرک، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به قانون تمرکز وظایف تبادل نظر را انجام داده است با وجود این مخالفت می شود.

 

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین غذا برای مردم از جمله وظائف دولت است که در برنامه پنجم و ششم توسعه برعهده وزارت بهداشت قرار گرفته تا سبد غذایی ایمن را برای بهره مندی مردم تعریف کنند.

 

 

کد خبر 998608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha