اعزام 3400 زائر به سرزمین وحی در مرحله نخست

مدیرحج و زیارت خراسان شمالی از اعزام سه هزار و 400 زائر به سرزمین وحی در مرحله نخست خبر داد و گفت: این اعزام ها از یازدهم بهمن آغاز می شود.

جواد شاد، مدیرسازمان حج و زیارت خراسان شمالی به خبرنگار شبستان گفت: اعزام زائران عمره مفرده طی دو مرحله صورت می گیرد که مرحله اول از 11 بهمن سال 90 آغاز می شود و تا 18 اردیبهشت سال 91 ادامه دارد.

 

وی افزود: در مرحله اول سه هزار و 400 زائر در قالب 18 کاروان عازم سرزمین وحی می شوند که از این تعداد یک کاروان ویژه اهل تسنن است.

 

شاد با بیان اینکه اعزام زائران در مرحله دوم و تعداد زائران پس از اعزام مرحله اول مشخص و اعلام می شود، از دارندگان فیش های عمره که اولویت آنها مشخص شده(اولویت 1 تا 250) خواست تا هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام در دفاتر زیارتی اقدام کنند.

 

مدیرسازمان حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه قرعه کشی تعیین اولویت های اعزام دوره جدید عمره مفرده که از 24 شهریور تا 24 مهر ماه امسال نام نویسی کرده اند، چهارشنبه 28 دی سال جاری انجام می شود، افزود: تعداد 58 هزار نفر از استان در بانک های عامل ثبت نام کرده اند.

 

وی بابیان اینکه اعزام ثبت نام کنندگان حج عمره 90 از سال 93 آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: میزان سهمیه استان بستگی به دستورالعمل سازمان مرکزی حج و زیارت دارد.

 

شاد بیان کرد: پس از انجام قرعه کشی اسامی پذیرفته شدگان اعلام و کسانی که در این قرعه کشی پذیرفته نشدند در آینده نزدیک تصمیمات جدیدی در مورد دریافت وجه و یا اقدامات دیگر اعلام خواهد شد.

 

پیشینه:

از مجموع شش میلیون و 600 هزار متقاضی اعزام به خانه خدا در سراسر کشور در دوره جدید عمره مفرده، 2 میلیون و 400 هزار نفر طی مراسم قرعه کشی انتخاب می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 99865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha