برگزاری ۶۴ فعالیت در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ایلامی/ تشریح برنامه های روز جهانی معلولان

جمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ فعالیت به صورت مجازی در ۱۸ مرکز ثابت کانون در سراسر استان به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: برنامه های گرامیداشت روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال فرشتگان» برای کودکان معلول ایلامی برگزار می شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با گرامیداشت ۱۳ آذر، روز جهانی معلولان، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت فضای مجازی در سطح استان برگزار می شود.

 

«مهدی جمالی» با بیان اینکه  کانون فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای توجه به کودکان و نوجوانان دارای توانایی های ویژه یک مرکز را به عنوان مرکز فراگیر ویژه برای این قشر از کودکان در نظر گرفته است، گفت: شعار روز جهانی معلولین در سال جاری «با توانایی های متفاوت آینده را خواهیم ساخت» است که ویژه برنامه هایی با همین موضوع با مشارکت نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: در همین راستا در نشست شورای فرهنگی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با محوریت برنامه ریزی گرامیداشت روز معلولین در فضای مجازی  با حضور  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، مقرر شد که کار ارسال کتاب به کودکان و نوجوانان معلول به صورت سیار انجام شود.

مدیرکل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه کتاب های ویژه نابینایان نیز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین به کودکان و نوجوانان نابینا از طرف کانون اهدا می شود، تصریح کرد: تعامل و فعالیت های مشترک با دیگر دستگاه های دولتی و خصوصی در راستای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده و ایجاد امید و نشاط در بین جامعه هدف بسیار تاثیر گذار و مثمر ثمر است.

 

جمالی تهیه قصه های مرتبط با موضوع توانستن، اراده انسان، دوستی و محبت و روایت این داستان ها برای ناشنوایان هم زمان به صورت مجازی با  حضور کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی، اجرای قصه گویی ویژه ناشنوایان  با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ارسال کتاب های ویژه معلولین به صورت سیار با همکاری مشترک کتابخانه سیار روستایی، پستی و مرکز فراگیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های گرامیداشت روز جهانی نابینایان در ایلام عنوان کرد.

 

وی گفت: برگزاری وبینار مجازی آموزشی برای مربیان مرکز فراگیر و تمامی مسئولین مراکز با محوریت چگونگی برگزاری فعالیت برای کودکان ونوجوانان معلول، تهیه کلیپ مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استثنایی با موضوع توانایی های کودکان و نوجوانان معلول و انتشار در فضای مجازی و اجرای ویژه برنامه متنوع فرهنگی، ادبی و هنری در مرکز فراگیر کانون استان ایلام در روز سیزدهم آذر از جمله برنامه هایی است که در روز جهانی معلولان برگزار می شود.

 

مدیرکل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه  در حال حاضر ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان به صورت ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و آموزشی ارائه می دهد، گفت: در حال حاضر ۶۴ فعالیت به صورت مجازی در ۱۸ مرکز ثابت کانون در سراسر استان به ۴ گروه هدف از جمله کودک دختر، کودک پسر، نوجوان دختر، وجوان پسر در دو نوبت صبح و عصر ارائه می شود.

 

جمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده، بیش از  ۸ انجمن مجازی و 60 کارگاه مجازی نیز با دعوت از چهره های فرهنگی، ادبی و هنری کشوری و استانی فعالیت های فرهنگی و هنری را به جامعه مخاطبان خود ارائه می دهند.

 

 

کد خبر 999563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha