قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» یک ضمانت اجرایی است

خسروی با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یک ضمانت اجرایی است برای اینکه اروپایی ها به انجام تعهدات خود وادار شوند، گفت: نباید در برابر دشمن منفعلانه عمل کنیم چون جسورتر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» صبح امروز (۱۳ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک فوریت این طرح چندین هفته قبل در مجلس مصوب شد اما در جریان ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، مجلس مصمم شد دوفوریتی این طرح را به تصویب برساند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ایرادات جزیی گرفته و آن را به مجلس بازگرداند که دیروز کمیسیون امنیت ملی مجلس ایردات را برطرف کرد و پس از رفع ابهام مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

 

وی از ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی رئیس مجلس به دولت خبر داد و عنوان کرد: اگر با دیدگاه منصفانه به این قانون نگاه شود به نفع کشور و دولت است چرا که پشتوانه ای برای مذاکره (البته اگر انجام شود اما به فرمایش رهبری معظم انقلاب مذاکره ای در کار نیست) است.

 

خسروی با بیان اینکه همه دنیا برای مذاکره پشتوانه های سیاسی، نظامی و اقتصادی دارند، تصریح کرد: پیشرفت های نظامی کشور در دوران گذشته مذاکرات، یک پشتوانه و برگ حمایتگر بود و اکنون این طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پشتوانه ای دیگر برای مذاکره کنندگان است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای این بود که طرف مقابل را به انجام تعهداتشان در مذاکرات متعهد کنیم چرا که امریکا و اتحادیه اروپا به هیچ کدام از ۱۱ تعهد برجامی خود عمل نکردند؛ ما اگر اعمال قدرتی نکنیم آنها جسورتر خواهند شد.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمن منفعلانه عمل کرد، افزود: امام علی (ع) می فرماید: «به شما گفتم که با اینان بجنگید پیش از اینکه با شما بجنگند، به خدا قسم هیچ ملّتى در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شد».

 

خسروی با اشاره به تعبیر برخی از افراد مبنی بر اینکه با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دشمن بهانه داده ایم، تصریح کرد: این بهانه نیست؛ در تمام دنیا پذیرفته است که به تعبیر ما ایرانی ها «چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی که یکسر مهربانی دردسر بی»، چطور می شود که ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم اما طرف مقابل هیچ تعهدی را انجام ندهد! کجا دنیا این مسئله را می پذیرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در مواد نه‌گانه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصریح شده اگر اروپایی ها به تعهدات خود عمل کنند باز ما به همین تعهدات خود پایبند خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یک ضمانت اجرایی است برای اینکه اروپایی ها به انجام تعهدات خود وادار شوند، افزود: وظیفه قانونی دولت است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند و به تعبیر مقام معظم رهبری باید قانون تا زمانی که قانون است اجرا شود.

 

خسروی در ادامه گفت: باید همه ما راه دانشمند شهید از جمله محسن فخری زاده را ادامه دهیم و در مقابل ترور این شهید باید دفاع به موقع و پشیمان کننده انجام شود تا دشمن جسورتر نشود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تأکید کرد: دولت باید در مجامع دولتی و حقوقی مسئله ترور شهید فخری زاده پیگیری شود.

 

 

کد خبر 999878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha