مساجد پایگاه همدلی برای مبارزه با بحران کرونا/ برنامه های محله محور برای مقابله با کرونا تقویت می شود

جوانان مسجدی ثابت قدم در میدان مبارزه با بحران کرونا هستند و با جذب مشارکت های مردمی و خیرین در راستای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، شیوع کووید 19 در حدود یک سال گذشته باعث ایجاد بحران بزرگی در جهان شد، نخستین دغدغه مردم در این بحران حفظ سلامت خود و تامین معیشت است.

 

از همان ابتدای شناسایی ویروس کرونا در کشور ما، بسیاری از مشاغل دچار بحران شدند و صاحبان این مشاغل برای تامین معیشت خود با مشکل مواجه شدند.

 

معیشت مردم بویژه نیازمندان در کنار تلفات انسانی ناشی از این بیماری از دغدغه های امروز جهانیان است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان و گروه های جهادی از همان روز های نخست شیوع بیماری کرونا به رغم دغدغه های فردی برای مقابله با بیماری کرونا به میدان عمل آمدند.

 

مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان جزء نخستین گروه‌هایی بودند که در میدان مبارزه با کرونا حضور پیدا کردند و با تهیه الکل و ساخت لباس و ماسک سعی کردند تا مایحتاج اولیه بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و عموم مردم بویژه نیارمندان را تامین کنند.

 

در سایه تفکر مسجدی و بسیجی با محوریت مساجد اکیپ های از مردم محلات ساماندهی شد و با حمایت خیران و افراد توانمند این اکیپ ها به میدان مبارزه با بیماری کرونا آمدند.

 

با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به معیشت نیازمندان، طرح مواسات و همدلی برای جبران عقب ماندگی اقتصادی و معیشتی نیازمندان واقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در سرلوحه فعالیت های مسجد محور بسیجیان، کانون های فرهنگی هنری مساجد و گروه های جهادی قرار گرفت.

 

تاکنون در سایه اجرای طرح مواسات و همدلی با مشارکت خوب مردم، خیرین و برخی مسئولان گام های خوبی در راستای تامین معیشت مردم برداشته شده است.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برای کمک به مردم فعالیت های گسترده ای را در دستور کار خود قرارداده و در طول یک سال اخیر عملا کانون های فرهنگی هنری مساجد به پایگاه های خدمت رسانی به مردم تبدیل شده اند.

 

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستگیری از نیازمندان، آموزش و توزیع بسته های کمک معیشتی و مواد ضدعفونی موجب دل گرمی مردم شده است، به طوری که همه گروه ها و نهادهای مردمی در استان به همراه کانون های فرهنگی هنری مساجد برای شکست کرونا در حال تلاش هستند. 

 

تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا توسط کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت باراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا این کانون فرهنگی هنری علاوه بر ادامه فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی خدمت به مردم و تلاش برای مقابله با بحران کرونا را در راس فعالیت خود قرار داده است.

 

«امیر حسین خسروی» افزود: با مراجعه حضوری به درب منازل مردم دو محله پشت بازار و گل سفید خرم آباد، بانک اطلاعاتی از وضعیت نیازمندان، محرومان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در این دومحله تهیه شده است.

 

وی بیان کرد: با جذب مشارکت خیران تلاش می شود در مناسبت های مختلف کمک های معیشتی به نیازمندان محله پرداخت شود.

 

خسروی با اشاره به  اجرای طرح ویژه مبارزه با بحران کرونا،  افزود: با شیوع موج جدید بیماری کرونا، فعالیت های کانون فرهنگی هنری در راستای مقابله با بیماری کرونا تشدید شد.

 

 

وی افزود: در این راستا طی هفته های اخیر با مشارکت خیرین بیش از 25 بن 100 هزار تومانی بین مستضعفین محله پشت بازار خرم آباد توزیع شده است.

 

خسروی ادامه داد: تهیه و توزیع ماسک های بهداشتی و همچنین مواد ضد عفونی سطوح و مواد ضد عفونی کننده دست در این مدت تقویت شده و به صورت رایگان در اختیار مردم محروم محله قرار گرفته است.

 

وی افزود: تهیه لیست خرید و تهیه اقلام مورد نیاز خانوار های کرونایی، بی سرپرست و یا مسن و سالخورده توسط گروه جهادی شهید سلیمانی وابسطه به کانون به صورت جدی در دستور کار فعالیت های جهادی قرار گرفته است.

 

خسروی با اشاره به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا، اظهار کرد: ضد عفونی معابر محله علی الخصوص مکان های پر تردد  به صورت جدی از ابتدای فصل پاییز در محله شروع شده است.

 

وی همچنین از توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند محله خبرداد و افزود: برنامه های حمایتی کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای پشت بازار با همکاری خیران ادامه دارد.

 

 

اجرای برنامه های فرهنگی در بستر فضای مجازی

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی هنری در کانون فرهنگی هنری مسجد، افزود: بیشتر برنامه های فرهنگی، هنری و دینی با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود.


خسروی افزود: همچنین کارگاه های اقتصادی، مشکلات جوانان، ارزش ها و ضد ارزش ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به همت کانون فرهنگی هنری مسجد انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت های آموزشی کانون مثل کلاس های قرآن، اعتقادات، اخلاق، حدیث، حفظ قرآن، حفظ حکمت های نهج البلاغه، داستان کوتاه در روز ها و ساعت مشخص در فضای مجازی برگزار می شوند.

 

فعالیت های محله محور برای مبارزه با بیماری کرونا

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد بیان کرد: برای تقویت فعالیت های مردمی و جهادی در میدان مبارزه با کرونا، تفاهم نامه ای برای فعالیت های جهادی مابین کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، فرماندهی انتظامی شهرستان و همچنین دفتر تسهیلگری محله منعقد شده است.

 

خسروی افزود: هدفمند شدن فعالیات مبارزاتی برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا اعم از محدودیت های ترددی و آگاهی رسانی مردم از خطرات کرونا، تهیه بسته های غذایی و بهداشتی و ضد عفونی کل معابر محله به صورت می در پی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

 


 

کد خبر 1001458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha