آموزش های عمومی« مقابله با کرونا» در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی ارائه می شود

کوشکی آموزش عمومی را از برنامه های طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: در این راستا کتابچه ای با عنوان« هرآنچه که باید در مورد کرونا بدانیم» تدوین و در مراکز مجری طرح شهید سلیمانی توزیع شده است.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خرم آباد، اظهار داشت: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا در سه حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی در استان لرستان اجرایی شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این طرح با شناسایی افراد مبتلا به کرونا و معرفی آنان ضمن قرنطینه، نسبت به گندزدایی و ضدعفونی محل و نظارت بر وضعیت افراد اقدام می‌شود و در صورت علامت دار شدن دیگر اعضای خانواده از آنان تست گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به طرح حمایتی محله محور، اذعان داشت: با محوریت بسیج و حمایت شرکت‌ها و ادارات، خانواده‌هایی که از نظر معیشتی و حفاظت فردی و قرنطینه مشکل دارند، از آن‌ها حمایت می‌شود.

 

کوشکی همچنین از ارائه آموزش های عمومی مقابله با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و افزود: آموزش عمومی یکی از حیاتی ترین برنامه های طرح محله محور شهید سلیمانی است.

 

وی گفت: کتابچه ی "هرآنچه باید در مورد کرونا بدانیم" توسط واحد آموزش سلامت در 5000 نسخه و 24 صفحه ویژه ی بسیجیان و افراد داوطلب حاضر در طرح تهیه وتدوین شده است که در حال توزیع می باشد.

 

کوشکی افزود: کتاب خودمراقبتی بیماران قرنطینه در منزل و اقداماتی که افراد خانواده شان باید انجام دهند نیز در همین تیراژ توسط کارشناسان آموزش سلامت مرکز بهداشت خرم آباد در بین خانواده های داراری افراد پرخطر و یا بیمار قرنطینه در منزل توزیع می شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت های اطلاع رسانی و آموزش عمومی قلمداد کرد و عنوان کرد: فایل صوتی آموزش پیشگیری و خودمراقبتی برای خانواده ها تهیه شده است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

کد خبر 1001977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha