اولین جشنواره تئاتر مجازی در استان ایلام برگزار می شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اولین جشنواره تئاتر مجازی استان ایلام در بخش های طرح و ایده، بخش حرفه ای، نمایش کوتاه،خیابانی و نمایش نامه نویسی برگزار خواهد شد.

«عبدالحسین رحمتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری انجمن نمایش استان بر اساس موافقت اداره کل هنرهای نمایشی در راستای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر در استان، نخستین جشنواره تئاتر مجازی را در این استان برگزار می کند.

 

وی افزود: این جشنواره با هدف دست یابی به تئاتر خلاق و پویا، تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی و گسترش فرهنگ تئاتر، حمایت از تولید و اجرای عمومی آثار توسط گروه های نمایشی استانی خارج از صحنه های مرسوم  و با در نظر گرفتن شرایط ویژه بیماری کرونا برگزار می شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش برگزار می شود،  گفت: بخش  نمایش صحنه ای شامل نمایش های کوتاه، تجربه های دانشجویی، نمایش های تک نفره و آثاری است که با امکانات محدود و در فضاهای بسته متنوع قابل اجرا باشند و بخش نمایش خارج از صحنه شامل نمایش های خیابانی، محیطی، شورایی و دیگر گونه های نوین اجرایی با آثاری که به صورت ابتکاری و خلاقانه طراحی شده اند، است.

 

رحمتی  با بیان اینکه انتخاب موضوع برای شرکت در این جشنواره آزاد است، یادآور شد: شعار سال« جهش تولید» و موضوعات مرتبط، پرداختن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی، افزایش روحیه نشاط و امید بخشی به جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا، فرهنگ ایثار و شهادت و اپیدمی بیماری کرونا و مدافعین سلامت  از جمله محورهایی است که با شرط برخورداری از کیفیت مطلوب فنی و تخصصی در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

 

وی مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره را ۱۰ بهمن ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: آثار راه یافته به جشنواره از تاریخ ۱۵ الی ۱۹ بهمن ماه سال جاری در فضای مجازی در معرض نمایش عموم قرار خواهند گرفت.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  خاطرنشان کرد: رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حفظ شئونات اسلامی و اهتمام به اصل مهم حجاب و عفاف از جمله شرایط ویژه شرکت در این جشنواره است و هیچ محدودیتی در تعداد بازیگر و انتخاب مکان برای اجرای نمایش وجود ندارد.

 

رحمتی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۲۲۹۶۰۴۶۶۸ در فضای مجازی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن نمایش استان مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1008798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha