مجاهدت های حاج قاسم پس از دفاع مقدس بی نظیر و تکرار نشدنی است

سردار مارانی گفت: فعالیت ها و مجاهدت های حاج قاسم پس از دفاع مقدس بی نظیر و تکرار نشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، « سردار محمد مارانی » در ویژه برنامه گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در میناب، اظهار کرد: شهید سلیمانی سرنوشت تاریخ را عوض کرد و با خون خود آنچه که خواست اولیا الهی و معصومان بود رقم زد.

 

وی با بیان این که ایام فاطمیه امسال با شهادت شهدای افتخار آفرین کربلای چهار و پنج و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی مصادف شده است، افزود: حاج قاسم در این ایام در منزل خود مجلس روضه برپا می کرد و این روزها جای او خالی است.

 

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) ارادت ویژه ای داشت.

 

وی ادامه داد: همان گونه که عصای حضرت موسی رود نیل را شکافت، نام مبارک حضرت زهرا(س) نیز در عملیات والفجر 8 آب اروند را شکافت و رزمندگان از آن عبور کردند.

سردار مارانی حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی بی نظیر و یار و یاور امام زمان خودش دانست و عنوان کرد: شهید سلیمانی در دفاع مقدس سرباز امام راحل و پس از آن نیز سرباز امام خامنه ای بود.

 

وی همچنین با ذکر این مطلب که تدبیر شهید سلیمانی همه سرمایه‌گذاری‌های دشمنان را از بین برد، افزود: شجاعت، تدبیر و ولایتمداری حاج قاسم ناجی نظام و انقلاب و جهان اسلام است.

 

فرمانده قرارگاه مدینه منوره با ذکر فرمایشی از مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم سلیمانی، تدبیر توام با شجاعت را رمز موفقیت شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط دانست و گفت: فعالیت ها و مجاهدت های حاج قاسم پس از دفاع مقدس بی نظیر و تکرار نشدنی است چرا که بدون این که به او امر شود به کشور خدمت می کرد.

 

سردار مارانی با اشاره فعالیت های شهید سلیمانی در ایجاد امنیت در منطقه جنوب شرق کشور، بیان کرد: حاج قاسم حتی اشرار را نیز با اقتدار توام با رافت اسلامی به آغوش نظام می کشید و در ماموریت ها، با غیرت و تعصب ویژه ای برای آرامش و آسایش مردم دل می سوزاند.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در سوریه و لبنان جبهه اسلام و حق را رهبری کرد و درست زمانی خیلی ها عقیده داشتند کار سوریه و بشار اسد تمام است، در مقابل داعش و تکفیری ها ایستاد و سوریه را نجات داد.

 

فرمانده قرارگاه مدینه منوره سپاه با بیان این که حاج قاسم سلیمانی در صحنه های نبرد، عرصه های سیاسی، حوزه اقتصادی، فرهنگی و نظامی و دفاعی حرفی برای گفتن داشت به نقش شهید سلیمانی در همراهی کشور روسیه در مبارزه با تکفیری ها و داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: روح معنوی حاج قاسم موجب شد که با یک نشست دو ساعته، روسیه و شخص پوتین را متقاعد به دفاع از سوریه کند.

 

سردار مارانی در بخش دیگری از سخنان خود از حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرباز فداکار، مخلص و جان برکف ولایت ام برد و با تاکید بر لزوم محافلی برای بازگو کردن سجایای اخلاقی حاج قاسم در جامعه، به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این سرباز اسلام اشاره کرد و گفت: رمز محبوبیت حاج قاسم پیوند قلبی او با خدای یکتا بود.

 

وی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی آن چنان انسان بزرگ و وارسته ای بود که بسیاری از ویژگی های شخصیتی او را نمی توان بیان کرد چرا که شاید برخی تصور کنند درباره او غلو می شود.

 

آئین گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و با رعایت ضوابط بهداشتی در مسجد جامع امام خمینی(ره) میناب برگزار شد.

 

گفتنی است در تقویم جمهوری اسلامی از نهم تا ۱۹ دیماه، به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده که شعار امسال «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» است.

 

 

 

 

کد خبر 1009303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha