انطباق فرآورده های غذایی با احکام اسلامی راهی برای توسعه مبادلات

قنیریان با اشاره باه اهمیت انطباق فرآورده های غذایی با احکام اسلامی، گفت: برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان دوره های آموزشی با محوریت غذای حلال برگزار شده است.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  بالغ بر 12 هزار ساعت دوره آموزشی استاندارد با محوریت غذای حلال برای مدیران کنترل کیفیت واحد های تولیدی استان لرستان برگزار شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: این دوره های آموزشی به صورت مجازی و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شده است

 

وی بیان کرد: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

 

قنبریان افزود: رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به ضرورت موضوع، دوره آموزشی استاندارد غذای حلال به منظور گنجاندن مولفه شرعی در استاندارد فرآورده های غذایی برای مدیران کنترل کیفیت واحد های تولیدی لرستان برگزار شد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: در این دوره آموزشی الزامات و ویژگی های پایه برای انطباق مواد اولیه و فرآورده های غذایی، در هر مرحله از زنجیره غذایی با احکام و قوانین اسلام، منطبق با الزامات مذهب فقه جعفری نیز ارئه شد.

کد خبر 1011787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha