۲۵ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی اختصاص یافت

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی مصوب شده بود که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

«اسماعیل قربانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی اختصاص یافت، اظهارداشت: تاکنون از این میزان  50 درصد به طرح های اشتغال زا پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

 


مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ضمن انتقاد از برخی بانک های استان گفت: متاسفانه بعضا برای ضمانت ها و سایر موارد از این قشر سخت گیری می شود و این در حالی است که این قشر توانمندی بالایی در این حوزه ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.



وی افزود: بعضا برخی از بانک ها برای پرداخت وام از این قشر آزمون وسع انجام می دهند و مددجویانی که توانمندی مالی ندارند باید به این قشر برای توانمند شدن خدمت ارایه دهیم.



قربانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر از هم استانی ها زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که شامل ۴۴ هزار خانوار می شود، اما بهزیستی علاوه بر این جامعه هدف گروه های زیادی را زیر پوشش قرار می دهد و به آنان خدمت ارایه می دهد.



وی افزود: ۲۲۰ هزار نفر از هم استانی ها در بخش های مختلف زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند.



وی با بیان اینکه نگاه به این نهاد نباید صرفا حمایتی باشد، گفت: از این نظر این استان رتبه نهم کشوری را دارد چرا که نسبت به جمعیت استان افراد زیادی را تحت پوشش قرار داده است.



وی گفت: هم اکنون ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر نیز از این سازمان حمایتی مستمری دریافت می کنند که در این صندوق در کشور رتبه پنجم را داریم.



قربانی با بیان اینکه در این استان 25 هزار معلول داریم، اظهار کرد: همچنین در این استان بیش از چهار هزار و 300 زن سرپرست خانوار هستند.



مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 602 کودک نیز زیر پوشش این سازمان هستند که از مجموع این تعداد 176 نفر در مراکز شبانه روزی نگه داری می شوند و مابقی در خانواده های جایگزین پذیرش شده اند.

کد خبر 1012202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha