نیازمند تغییر رفتار در حوزه کتابخوانی هستیم

نیکوخصلت با تاکید بر انجام کارهای زیرساختی در حوزه کتاب و توجه به تغییر رفتار، گفت: در این زمینه نیاز به متخصصان دانشگاهی وجود دارد که این رفتارها در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سعید نیکوخصلت» امروز در مراسم تفاهم نامه اجرای طرح "کتاب یار" در تبریز با تاکید بر انجام کارهای زیرساختی در حوزه کتاب و توجه به تغییر رفتار، اظهار داشت: در این زمینه نیاز به متخصصان دانشگاهی وجود دارد که باید با کمک آن ها این رفتارها در جامعه نهادینه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز، خاطرنشان کرد: با مطالعه رمان های ۴۰۰ سال قبل انگلستان مشاهده می شود که در این رمان ها نوشته شده که پیشخدمت به هنگام شب و زیر نور شمع کتاب مطالعه می کند و این موضوع نشان می دهد که فرهنگ مطالعه در پوست و استخوان فرهنگ این جامعه رسوخ کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در این کشور بعد از چند قرن به این نتیجه رسیده اند که « چه چیزی باید مطالعه شود»، اظهار می کند: در این راستا عصاره ادبیات کلاسیک اروپا در قالب ادبیات، رمان ها و داستان ها انتخاب شده و به آن ها یارانه می دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز تاکید کرد: باید در سال های آینده کتاب هایی مشخص و از آن ها حمایت شود که به تعالی انسان ها توجه می شود و به هر کتاب یارانه داده نشود بلکه به کتابی یارانه داده شود که غلط املایی نداشته و روان باشد، نگارش آن درست باشد و این کار موجب افزایش کیفیت چاپ و نشر می شود.

نیکوخصلت، ادامه داد: طرح کتاب یار گامی به جلو بوده و در ادامه این طرح باید با شناسایی وضع موجود و آمارها، زیرساخت ها ایجاد و استراتژی ۱۰ ساله تدوین و تعریف شود.

گفتنی است طرح "کتاب یار" با هدف افزایش سرانه مطالعه در قالب امضای تفاهم نامه مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شهرداری منطقه ۶ تبریز، امروز در حالی رونمایی شد که می تواند الگویی برای ترویج کتابخوانی در کل کشور باشد.

طرح "کتاب یار" به عنوان بستری برای کمک به تقویت فرهنگ کتابخوانی و حمایت از صنعت نشر، در مدت باقی مانده از امسال در دو بازه زمانی یک هفته ای در بهمن و اسفند ماه در ۳۲ کتابفروشی کلان شهر تبریز اجرا می شود.

در مدت اجرای این طرح، علاقه مندان به کتابخوانی می توانند کتاب های مورد علاقه خود را با ۳۰ درصد تخفیف ناشی از اجرای آن تهیه کنند و در صورت اهتمام کتابفروشی ها به اعمال حداقل ۱۰ درصد تخفیف از سود خود، تخفیف دریافتی کتاب خوانان، بیشتر و به تبع آن فروش کتاب نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1013162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha