اقامه نماز جماعت تنها در 10 درصد مساجد سیستان و بلوچستان!

مسئول سازمان تبلیغات سیستان و بلوچستان از اقامه نماز جماعت تنها در 10 درصد مساجد این استان خبر داد و با انتقاد از کمبود روحانی و امام جماعت بومی در این استان گفت: بیش از 90 درصد مساجد استان روحانی ندارند.

حجت الاسلام صفر قربان پور، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود پنج هزار مسجد ثبت شده در این استان به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر این استان از لحاظ کمی با کمبود مسجد مواجه نیست و مناطق اهل تسن و تشیع استان از وجود مسجد به میزان کافی تامین است.


وی با انتقاد از کمبود روحانی و امام جماعت بومی در این استان افزود: با وجود اینکه این استان جزو استان هایی است که آمار بیشترین مسجد کشور را دارد ولی با کمبود روحانی و امام جماعت به صورت تمام وقت مواجه است به طوری که نماز جماعت تنها در 10 درصد مساجد این استان اقامه می شود و بیش از 90 درصد مساجد این استان نیازمند روحانی و امام جماعت محلی است.


وی با بیان اینکه برای جبران کمبود روحانی محلی در این استان سعی شده است از روحانیون جایگزین استفاده شود، خاطر نشان کرد: در فصل های تبلیغی با درخواست اعزام مبلغ و روحانی طرح هجرت بخشی از کمبود روحانی و امام جماعت در این استان جبران می شود. البته این تنها بخشی از نیاز استان به روحانی را تامین می کند، چرا که این روحانیون تنها در بعضی از فصول سال در استان حضور می یابند بنابراین جبران کننده خلا بزرگ کمبود روحانی محلی نیست.
 

حجت الاسلام قربان پور ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان علی رغم محرومیت هایی که در بخش های مختلف دارد، جزو استان های پربرنامه فرهنگی در کشور به شمار می رود به طوری که بیش از 75 موسسه فرهنگی و قرآنی در این استان فعالیت می کنند و هیئات مذهبی در مساجد استان فعالیت می کنند تا بازوان خوبی برای برنامه های فرهنگی استان به شمار می آیند.

 

پیش از این هم، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مساجد این استان از امکانات بسیار کمی برخوردارند و این استان جزو استان های محروم در حوزه بهره مندی از امکانات است، گفته بود: در این راستا و از طریق شاخص‌های فرهنگی استان و اعتبارات تخصیصی بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای حمایت از مساجد استان اختصاص یافته است که با این اعتبار مقرر است تا پایان سال قریب 300 مسجد حمایت و مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

 

وی با انتقاد از کمبود روحانی در مساجد شیعیان این استان تصریح کرده بود: مساجد اهل سنت با کمبود روحانی مواجه نیستند و نماز جماعت در پنچ نوبت اقامه می شود ولی شیعیان این استان قریب 1700 مسجد دارند که بیش از 70 درصد مساجد امام جماعت ندارند.

پایان پیام/
 

کد خبر 101367

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha