۳۰ درصد به فضای کتابخانه ای لرستان افزوده شده است

طهماسبی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه مرکزی خرم آباد، باید در اولیت طرح های عمرانی استان قرار گیرد، گفت: تاکنون ۳۰درصد به فضای کتابخانه ای لرستان افزوده شده است که تا پایان سال جاری این رقم افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، « فرشته طهماسبی » امروز(30 دی) در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، اظهار داشت: طی سال های اخیر 30درصد فضای کتابخانه های استان افزوده شده است که امید می رود تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های لرستان با اشاره به طرح های در دست اقدام، افزود: تلاش می شود از ظرفیت های موجود در راستای توسعه فضای کتابخانه ای بویژه شهرهایی که فاقد کتابخانه هستند بهره برداری شود.

 

وی با اشاره به محدودیت های اعتباری افزود: تلاش می شود با رایزنی با مسئولان ظرفیت های چون مساجد و مکان های مختلف را به عنوان کتابخانه عمومی برای عموم مجهز کنیم.

 

طهماسبی  با اشاره به پژوه ساختمان کتابخانه مرکزی لرستان، افزود: کتابخانه مرکزی خرم آباد، ظرفیت بزرگی است که  دغدغه های موجود برای تکمیل این پروژه بستر محدودیت ها برای دیگر پروژه هادر حوزه کتاب خانه و کتابخوانی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های لرستان خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد اگر به نتیجه برسد درصد بالای از مشکلات  حوزه کتاب و کتابخوانی  در این شهرستان و استان حل می شود.

 

طهماسبی بیان کرد: تلاش می شود با رایزنی با مسئولان استان و یاد آوری اهمیت این پروژه، کتابخانه مرکزی خرم آباد در شمار اولیت های اولیه طرح های عمرانی استان قرار بگیرد.

 

این پروژه به نتیجه برسد و به فضای فرهنگی استان اضافه شود، که نیاز به کمک نماینده ولی فقیه در استان، استانداری و دیگر مسئولان استان است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با کمبود اعتبار مواجه است، ادامه داد: کتابخانه در نزدیک به هشت هزار متر مربع احداث شده است و شامل بخش‌های مختلف سالن‌های مطالعه، مخزن، کلاس‌های آموزشی، بخش نابینایان و… است.

 

طهماسبی با اشاره به اینکه به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه داشته باشیم، اظهار داشت: در استان لرستان ۵۶ کتابخانه داریم که از این تعداد ۳۶ مورد به صورت عمومی و ۲۰ مورد نیز به صورت مشارکتی فعالیت دارند.

 

ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگی است

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره  اهمیت تقویت همکاری ستاد امر به معروف ونهی از منکر با نهاد کتابخانه های عمومی استان، افزود: این همکاری بستر رفع دغدغه های بویژه در راستای توسعه فضای کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه و فراخوان کلی برای سوق دادن مردم به مطالعه خواهدشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تریبون نماز جمعه ظرفیتی بزرگی در حوزه فرهنگی جامعه به شمار می رود که نقش موثری در راتقای فرهنگی جامعه دارد.

 

طهماسبی ادامه داد: تریبون های نماز جمعه می توانند نقش مهم و محوری در خصوص معرفی کتاب و فعالیت های فرهنگی داشته باشند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان لرستان بیان کرد:  شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل کتابخانه های استان راه اندازی شده است.

 

دبیرستاد امر به معروف نهی از منکر استان لرستان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از طریق تبلیغ، ترویج و ایجاد شناخت محقق می شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی جهت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: مشارکت عمومی بستر ایجاد شناخت و تحقق ترویج امر به معروف ونهی از منکر است.

 

گفتنی است در این جلسه بر همکاری بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مناسبت های تقویمی و زمانی و برگزاری  برنامه های مشترک در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید شد.

کد خبر 1017232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha