توصیه های مهم به منظور کاهش خسارت ناشی از سرما در بخش کشاورزی

گلچین گفت: کشاورزان ماشین کشاورزی را به مکان های سرپوشیده منتقل و با استفاده از ضد یخ و یا تخلیه آب سیلندر مانع از ترکیدگی سیلندر شوند.

«حسین گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در روز آینده دمای هوای استان به زیر صفر کاهش پیدا می کند و نیاز است که کشاورزان به منظور پیشگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

مدیرجهاد کشاورزی رامیان ادامه داد: در حوزه کشاورزی و زراعت توصیه می کنیم کودپاشی سرک و یا حذف علف های هرز اقدام نکنند چرا که باعث هدر رفت هزینه و همچنین افزایش میزان خسارت ها ناشی از سرمازدگی می شود.

 

گلچین بیان کرد: در حوزه باغبانی نیز که بخش بزرگی از حوزه کشاورزی به شمار می رود باید سیستم گرمایشی در گلخانه ای استفاده شود و نسبت به درزگیری پوشش پلاستکی در گلخانه ها و نهالستان ها اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: در راضی شیبدار برخی  نهال ها تازه کشت شده است و با پلاستیک های سیاه این نهال ها پوشیده شود هرس و شخم  نیز در این چند روز اتفاق نیفتد.

 

مدیرجهاد کشاورزی رامیان بیان کرد: تجهیزات ماشین کشاورزی به مکان های سرپوشیده منتقل شود و برای جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی سیلندر کشاورزان از ضد یخ استفاده کنند و یا آب داخل رادیاتور را خالی کنند.

 

گلچین بیان کرد: در حوزه پرورش زنبورعسل حتما عایق بندی کندوها اتفاق بیفتد چرا که دمای زیر صفر باعث آسیب بیشتر به زنبورعسل خواهد شد و در روزهای گذشته نیز باید نسبت به تغذیه کمکی زنبورهای عسل اقدام می شد.

 

وی افزود: کشاورزانی که قصد دارند که اراضی شیبدار خود را به باغ تبدیل کنند جهاد کشاورزی تمهیدات لازم از نهال و چاله کنی رایگان اندیشیده است که این افراد می توانند به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کد خبر 1017941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha