آمریکا، ابتلاء به انتقام الهی شد

حجت الاسلام شکوری گفت: گفت: براساس مفاد تعدادی از آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) خداوند در برابر بخشی از گناهان و جنایات انتقام میگیرد و آمریکار ابتلا به این انتقال الهی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوی، امام جمعه خوی، ظهر امروز، (3 بهمن) سالجاری، در خطبه اول این هفته نماز جمعه، با اشاره به مصادیق تقوا از دیدگاه امام صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرمایند؛ اطاعت خدا و پارسایی و تواضع برای خداوند و آرامش و کوشش و عمل به امر خدا و خیر خواهی فرستادگان خدا و سرعت در کارهای نیک و پرهیز از گناهان از تقوی پیش می آید.

وی در ادامه خطبه ها به ضرورت و فواید قانونگرایی اشاره و گفت: هدف از پرداختن به این موضوع حقوقی تذکر و یادآوری این نکته است که اکنون کشور ایران و سایر کشور های جهان مبتلا به بیماری خطرناک کووید ۱۹ است.

این مسئول افزود: در نهایت مراکز بهداشتی جهان و ایران اسلامی تحت عنوان ستاد های مقابله با این بیماری دستورالعمل های مهمی را جهت صیانت انسان ها تصویب کرده اند بویژه متدینان ومذهبی ها بیشتر از همه باید رعایت کنیم.

امام جمعه خوی با اشاره به ضرورت وجود قانون، اظهار کرد: زندگی انسان ها یک زندگی گروهی و اجتماعی است، طبیعی اسـت که در زنـدگـی اجـتماعـی تزاحم و اصطحکاک منافع بوجود می آید، و برای از بین بردن تزاحم ها و برخوردها باید مرز ها و حدود بهره بـرداری انـسانها مشخص و معین گردد  در این راستا قانون برای زندگی اجتماعی بشر از ضروریات و اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) فواید متعددی برای رعایت کردن قانون و قانون گرایی مطرح شده است که قانون تضمین کننده حیات و بقاء جامعه، عامل توسعه ، ترقی و رشد جامعه، موجب سعادت و بهروزی انسانهاست و همچنین قانون اختلاف طبقاتی را از بین می برد.

وی افزود: براساس مفاد تعدادی از آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) خداوند در برابر بخشی از گناهان و جنایات از قبیل؛ ظلم و بیدادگری در حق بندگان خدا،کفر ورزیدن در مقابل آموزه های الهی ، ابتلاء به فسق و فساد اخلاقی ، عهد و پیمان شکنی انتقام می گیرد.

 این مسئول گفت: خداوند خطاب به پیامبر (ص) می فرماید؛ پس گمان مبر که خدا وعده ای را که به پیامبرانش داده تخلف کند چرا که خداوند قادر وانتقام گیرنده است. و باز از آیات و روایات استفاده می شود که انتقام الهی بر دو نوع است دنیوی و اخروی با توجه به اینکه حاکمان جنایتکار آمریکا در طول سالیان متمادی تمامی ستمگریها را در حق بشریت انجام داده اند لذا امروز به انتقام الهی مبتلا شده اند.

وی افزود:  ابتلاء و تلفات بیشتر ویروس کویید ۱۹ در آمریکا، باقی نگذاشتن رئیس جمهور احمق و خیره سر آمریکا در طول چهار سال حیثیتی برای این کشور، احساس حقارت و سرافکندگی مردم آمریکا بابت مـناظرات انتـخابات ریاسـت جمهوری، تظاهرات چندین ماهه مردم آمریکا علیه بیدادگری حاکـمان خود، حمله به کنگره، و تبدیل این کشور به یک کشور جنگی  و  برگزاری مراسم انتقال قدرت در آمریکا با اعمال حکومت نظامی و بهره گیری از هزاران نیرو ی نظامی، انتظامی و امنیتی دلیل افول  آمریکا است.

کد خبر 1018189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha