بازگشت به برجام فقط از مسیر قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری/ با آمریکای عهدشکن نمی‌توان وارد یک گفتگوی سالم شد

اعرافی با بیان اینکه مسئولان باید بدانند که بازگشت به برجام از مسیری که قانون و رهبری فرمودند درست است، گفت: ما با آمریکای عهدشکن نمی‌توانیم وارد یک گفتگوی سالم شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 3 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع محبت به فرزندان گفت: اگر خانه‌ای از مهروزی به فرزندان خود تهی شد باید منتظر اثرات بعدی باشد، وقتی می‌گوییم که پدر و مادر در ارتباط با فرزندان خود نقشه اظهار درست و علاقه و محبت را طراحی کنند و درست و صحیح به فرزندان محبت کن، باید بدانیم که این مهر و محبت و اظهار علاقه نسبت به فرزندان چند بعد دارد، بعد اول این است که مهر و محبت و اظهار علاقه یک ارزش اخلاقی است.
 

امام‌جمعه قم گفت: محبت به کودک و نوجوان از سوی پدر و مادر هم یک اصل و روش اخلاقی و هم یک روش و اصل تربیت فرزند است.
 

وی تصریح کرد: فرزندان نباید احساس کمبود عاطفی داشته باشند چراکه دچار مشکل می‌شوند و ازاین‌رو باید کوشید تا بتوانیم این کمبود را برای فرزندان برطرف کنیم.


اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در درون کشور آمریکا که بیش از صدسال استثمار کرده است، چالش بزرگی در درون این کشور وجود دارد که روزبه‌روز خودش را نشان می‌دهد.


وی بیان داشت: این چالش‌های بزرگ که وجود دارد، خودش را در شورش‌های اخیر آمریکا نشان داد و در حوادث کرونا نیز مشاهده شد و در بسیاری از وقایع دیگری که اتفاق افتاد نشان از افول آمریکا است.


امام‌جمعه قم با اشاره به نگاه جنگ‌افروزی آمریکا گفت: آمریکا در سطح بین‌المللی جنگ‌افروز و در سطح جهان اشغالگر است و بزرگ‌ترین پشتیان دیکتاتورهای عالم به شمار می‌رود که به دنبال تروریست پروری است.


اعرافی با اشاره به رفتارهای ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: ترامپ چند آرزو داشت که یکی از آن‌ها اقتصاد پویا در آمریکا، شکست مقاومت در جهان اسلام، تضعیف رقیبان خود و از سوی دیگر امن سازی محیط برای اسرائیل و از همه مهم‌تر آرزوی ترامپ تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها بود.


وی گفت: اما به فضل خداوند شاهد هستیم که تمامی آرزوهای ترامپ از بین رفت و جبهه مقاومت مقتدرتر از سال‌های قبل شده و از اقتصاد پویای آمریکا خبری نیست و شورش‌های آمریکا نمایان گر شکست ترامپ شده است.


امام‌جمعه قم بیان داشت: در مورد تحریم‌ها نیز، ملت بزرگ ایران سختی‌های فراوانی را تحمل کرد اما امروز این ملت سرافراز هستند و ترامپ به زباله‌دان تاریخ افکنده شد.


اعرافی گفت: ملت بزرگ ایران توانست یک هجوم بی‌امان و ظالمانه کم‌نظیر تاریخی را کنار بزنند و راه مقاومت را ادامه دهند، ملت باید ایستادگی داشته باشد و در برابر ظالمان نباید کوتاه آمد و نباید تسلیم شد.


وی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: مسئولان نیز باید درس گرفته و بدانند که بازگشت به برجام از مسیری که قانون و رهبری فرمودند درست است، ما با آمریکای عهدشکن نمی‌توانیم وارد یک گفتگوی سالم شویم آن‌ها اگر راست می‌گویند از طریق 1+5 واردشده و گام اول هم آن‌ها بردارند و آن‌وقت ما هم در آن قالب ادامه می‌دهیم.


اعرافی تأکید کرد: به مذاکره با گروه‌های گوناگون آمریکا دل نسپارید و به خدا توکل کنید و فرمان و توصیه‌های رهبری را جدید بگیرید و قطعاً خدا با شماست و این ملت هم تحمل خواهد کرد.


امام‌جمعه قم با اشاره به حوادث کرونا گفت: در حوادث کرونا شاهد یک الگوی تاب‌آوری اسلامی بودیم، همکاری ملت و مسئولان و شجاعت، ایثار، امداد، تعاون و توجه به کارشناسان علمی، همه این‌ها الگو بوده است.


وی گفت: دنیا پیش‌بینی می‌کرد که کشته‌های ایران روزانه به هزار نفر می‌رسد اما باهمت مسئولان و فضل خداوند به 500 نفر هم نرسید.


اعرافی با اشاره به جایگاه قم گفت: قم به‌عنوان پایگاه جهاد و اجتهاد است و مردم عزیز و شریف قم در این حوادث پیشگام بودند، در قم روزی 5 هزار درس ارائه می‌شود و ده‌ها مراسم بزرگ و کوچک و همایش‌های علمی بود، که به دلیل رعایت پروتکل‌ها، همه این‌ها کنار گذاشته و یا به‌صورت مجازی برگزار شد.


وی گفت: مراجع عظام تقلید دیدارهای بسیار زیادی قبل از کرونا داشتند که همه این‌ها به دلیل رعایت دستورات بهداشتی کنار گذاشته شد و در طول 11 ماهی که از کرونا می‌گذرد، 6 بار نماز جمعه اقامه شد که همه این‌ها نشان‌دهنده رعایت دستورات بهداشتی توسط مردم قم است.


امام‌جمعه قم تأکید کرد: قم در کشف کرونا و اعلام و مبارزه با آن پیشگام بود و مراجع و علما و همچنین مردم شریف قم همواره در این مسیر پیشاهنگ بودند، مردم قم و طلاب و گروه‌های جهادی افتخارآفرینی کردند.


اعرافی گفت: در کنار بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران و همچنین مسئولان، مردم قم تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و مجاهدت کردند و همه گروه‌های مختلف مردمی و اصناف و نیروهای نظامی و انتظامی در کنار هم صحنه‌های شگفت‌انگیزی را خلق کردند.


وی با اشاره به سخنان سخنگوی ستاد کرونا در مورد قم گفت: قم یک چهره عقلانی، صحیح، علمی، شجاعانه و انقلابی از اسلام نشان داد و بیگانگان ایران هراسی و قم هراسی را از ابتدا دامن زدند که تکلف آن‌ها مشخص است و انتظار مردم قم آن است که دستگاه‌های مسئول این جایگاه رفیع قم را پاس دارند و در برابر آن‌ها تواضع داشته باشند.


امام‌جمعه قم گفت: قم پایگاه و الگوی مبارزه با کرونا بوده و هست، در این ایام هم دیدیم که مراجع عظام تقلید توصیه و تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی کردند، در این زمینه، انتظار است که قدر قم را بدانند و مواجه درست را انجام دهید و اگر دو بار عذرخواهی از مردم قم نشده بود، طور دیگر سخن می‌گفتیم.


اعرافی بیان داشت: ما همواره از جامعه سلامت قدردانی می‌کنیم و باید دستورات بهداشتی را رعایت و قوانین مدنظر باشد و از مسئولان امر نیز انتظار داریم که هشدارهای لازم را ارائه اما با مردم بزرگ و شریف قم به‌درستی سخن بگویند.

کد خبر 1018192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha