پیش بینی اسکان بیش از ۲۵ هزار دانشجو با ساخت ۱۰۶ خوابگاه جدید

مطیعی گفت: در طرح ارتقای خوابگاه ها راه اندازی ۱۰۶ خوابگاه پیش بینی شده است که ظرفیت اسکان آن ۲۵ هزار و ۷۸۳ نفر است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، ناصر مطیعی در نشست مجازی ارتقای خوابگاه های دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: هدف اصلی صندوق رفاه دانشجویان کمک به دانشجویان مستعد کم بضاعت است.

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: کمک به رشد استعداد، وضعیت تحصیلی و تعمیر و تجهیز خوابگاه ها، آشپزخانه های دانشجویی و تامین مکان های ورزشی از دیگر اهداف صندوق رفاه دانشجویان است.

 

وی ادامه داد: منابعی که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار دارد، کمک هایی است که از سوی دولت، بهره مندی از سیستم تسهیلاتی بانک، درآمدهای صندوق از سرمایه گذاری، بازگشت پول اقساط وام دانشجویان و دریافت اجاره از خوابگاه ها است.

 

مطیعی بیان کرد: در طرح ارتقای خوابگاه های دانشجویی که توسط هیئت امنای صندوق تصویب شده است، سامانه حامیان رفاه دانشجویی را در جهت ساماندهی کمک خیرین آموزش عالی راه اندازی کرده ایم. در این طرح احداث 106 خوابگاه پیش بینی شده است که در حال حاضر 83 خوابگاه آماده افتتاح است.

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: تعداد 23 خوابگاه نیز در حال تکمیل است و در اسفند ماه سال جاری افتتاح می شود.

 

وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش این خوابگاه ها در این طرح 25 هزار و 783 نفر است که در حال حاضر 17 هزار و 528 نفر ظرفیت آماده بهره برداری دارد.

 

مطیعی بیان کرد: میزان مشارکت دانشگاه ها 21 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است و خیرین نیز به همین میزان مشارکت داشته اند. مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز سهم صندوق رفاه دانشجویان است.  

کد خبر 1019197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha