رسالت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی عمومی است

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید به برگزاری جلسات و ساماندهی افراد محدود شود، گفت: رسالت اصلی این ستاد فرهنگ سازی عموم مردم برای گسترش این فریضه در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت ‌الاسلام «روح‌الله میرزایی» شامگاه(سه شنبه ۷ بهمن) در آیین تکریم و معارفه دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری که با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر از نخستین دستورات امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب بود که امروز این ستاد در همه شهرستان های کشور فعال است.

 

قائم مقام و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بابیان اینکه متأسفانه برخی ها در کشور اجازه گسترش امر به معروف و نهی از منکر را نمی دهند، افزود: وضع امروز امر به معروف و نهی از منکر مورد رضایت نیست و در عمل موفقیت آمیز نبوده است.

 

وی بابیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید به برگزاری جلسات و ساماندهی افراد محدود شود، اظهار کرد: رسالت اصلی این ستاد فرهنگ سازی عموم مردم برای گسترش این فریضه در جامعه است.

 

حجت الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید جایگاه و وظایف آحاد جامعه مشخص و تبیین گردد، تصریح کرد: دستگاه ها باید در این راستا فعال تر و ضابطه مند تر حرکت کنند تا تأثیرگذاری بر جامعه تسهیل شود.

 

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معروفات و منکرات در همه زمینه ها از جمله مسائل اجتماعی نیز باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: مشکلاتی مانند انتقال آب و مخاطرات زیست محیطی از جمله منکرات امروز است که باید با چاره اندیشی رفع شوند.

 

وی از تشکیل بیش از یک هزار گروه جهادی تخصصی شامل فرهیختگان و نخبگان علمی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این گروه ها وظیفه دارند تا راهکارهای علمی برای رفع مشکلات دستگاه ها را احصاء و ارائه دهند.

 

کد خبر 1019995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha