مذاکره با سلطه‌گران محکوم‌به شکست است/در برابر فشار هوشمندانه دشمن،مقاومت هوشمندانه داشته باشیم

آیت الله سعیدی با اشاره به موضوع مذاکره گفت: مذاکره با دشمن مکار و سلطه‌گر هم به لحاظ مبانی قرآنی و دینی و هم به لحاظ تجربه‌ها، کوچک‌ترین فایده‌ای نداشته و مذاکره با دولت‌های سلطه‌گر کارآمد نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 10 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: باید در راستای تقوای الهی بکوشیم و بدانیم که خداوند همه رفتار و گفتار ما را نظاره‌گر هستند.
 

امام‌جمعه قم گفت: تقوا یک ملکه نیرومند و یک عامل بازدارنده باطنی است که انسان را از آلودگی به گناهان بازمی‌دارد و باید با استفاده از تقوا به نفس خود غلبه کنیم.


وی به ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: امام راحل در سال 1357 و در روز 12 بهمن‌ماه، به میهن بازگشتند و آغاز دهه فجر است، امسال به دلیل وجود ویروس کرونا برنامه‌های دهه فجر و 22 بهمن، متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود.


سعیدی گفت: از شما و همگان درخواست می‌کنم که برای حفظ خود و دیگران و رهایی از دست این ویروس، دستورات بهداشتی را رعایت کنیم و همه ما قدردان کادر بهداشتی و درمانی کشور و همه خدمتگزاران این عرصه هستیم.


امام‌جمعه قم گفت: ازآنجاکه ماهیت انقلاب اسلامی، ضد سیاستمداران آمریکا و صهیونیست‌هاست، امسال در 22 بهمن روحیه ضد استکباری ملت ایران، بروز بیشتری خواهد داشت و دهه فجر امسال، زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو خواهد بود.


وی گفت: امسال مردم در 22 بهمن‌ماه پاسخ دشمنان را خواهند داد و به دنیا ثابت خواهند کرد که همچنان روحیه استکبارستیزی رادارند.


سعیدی به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) بانوی کامل اسلام است که اسوه ای برای همه عالم هستند.


وی تصریح کرد: این روز به‌عنوان روز زن و مادر نامیده شده است، این روز فرصتی برای ذکر فضائل آن حضرت و اشاره به نقش زنان در جامعه و گوشه‌ای از فداکاری مادران، برجسته‌تر شود.


امام‌جمعه قم در ادامه به فعالیت‌های جبهه استکبار اشاره کرد و گفت: این جبهه واحد است و ممکن است در این دولت‌های کفر، عناصر و اشخاص و دولت‌ها عوض شود، اما سیاست‌های آن‌ها تغییر نخواهد کرد.


سعیدی گفت: آن‌ها می‌خواهند به ما سلطه کنند و در این عرصه مقاومت حداکثری مردم با هدایت‌های راهبردی مقام معظم رهبری و قدرت پاسخگویی قاطع ایران به هر نوع اقدام نظامی سه عامل پاسخگویی به آمریکاست.


امام‌جمعه قم گفت: مردم با توکل به خداوند و پیروی از ولایت دست به مقاومت می‌زنند و خداوند آن‌ها را موفق خواهد کرد چراکه وعده خداوند حق است.

 

*فشار هوشمندانه آمریکایی‌ها آغازشده است

وی با اشاره به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: با حضور جوبایدن فشارها بر ایران قطع نشد و با آن خوی استکباری که دارند، اگر تا الان با فشار نتوانستند به مردم سلطه ایجاد کنند، در حال حاضر به دنبال این هستند که با فشار هوشمندانه اقدام کنند.


سعیدی تأکید کرد: در برابر فشار هوشمندانه باید مقاومت هوشمندانه نیز داشته باشیم و بدانیم که حوادث اخیر آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران، نشانه افول آمریکا و شکست لیبرال دموکراسی غربی است.

 

*ترامپ دچار تحلیل اشتباه شد

امام‌جمعه قم بیان داشت: ترامپ بر اساس یک تحلیل اشتباه، از برجام خارج شد و امید به نفوذی‌های داخلی داشت و فکر می‌کرد با این خروج، از بین دو گزینه مذاکره و جنگ، ایران را بر سر دوراهی قرار می‌دهد و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر ژاپن را فرستاد و با پاسخ قاطع مقام معظم رهبری مواجه شد.


وی گفت: برخی از عوامل داخلی همچنان اظهار می‌کردند که جمهوری اسلامی چاره‌ای جز مذاکره ندارد و اگر مذاکره نکند جنگ می‌شود و ما مجبور هستیم که امتیاز دهیم و در چنین شرایطی بود که مقام معظم رهبری، در برابر تهدید آمریکا قد علم کرد و آن جمله معروف را گفتند که نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ اتفاق خواهد افتاد.

 

*مذاکره با سلطه‌گران محکوم‌به شکست است

سعیدی با اشاره به موضوع مذاکره گفت: مذاکره با دشمن مکار و سلطه‌گر هم به لحاظ مبانی قرآنی و دینی و هم به لحاظ تجربه‌ها، کوچک‌ترین فایده‌ای نداشته و مذاکره با دولت‌های سلطه‌گر کارآمد نیست.


وی گفت: تنها راه مؤثر برای احقاق حق این ملت و نیز تنها راه شکست دشمن، فقط و فقط مقاومت در برابر مستکبرین است و بس و باید در این راستا قدم بردارند.


امام‌جمعه قم گفت: مهم‌ترین راهبرد ما از ابتدای انقلاب تاکنون انسجام، وحدت نیروهای انقلابی و پرهیز از تفرقه و دوقطبی سازی جامعه بوده و هست و باید این راه را باقدرت ادامه دهیم.

کد خبر 1020788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha