۱۲۵ هکتار از اراضی ملی در آستارا رفع تصرف شد

گلمحمدی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۱۲۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان آستارا رفع تصرف شد.

«محمدجعفر گلمحمدی» امروز(دوشنبه، ۱۳ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: آحاد مختلف مردم نقش بسیار تاثیرگذاری در صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی دارند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا به اجرای طرح همیاران طبیعت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از یکصد نفر داوطلب در سامانه مرتبط با این طرح ثبت نام و کارت عضویت را دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری بالغ بر ۱۱۴ فقره پرونده (تبصره ذیل ماده ۵۵) به مساحت بیش از ۱۲۵ هکتار در شهرستان رفت تصرف شده است، تصریح کرد: در این مدت همچنین در قالب ۲۵ فقره هشت هکتار خلع ید با حکم قضایی داشته ایم.

 

گلمحمدی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری طی چهار گشت یک هزار و ۵۵۰ کیلوگرم زغال کشف و در ارتفاعات نیز ۲۱ مورد تخریب کوره زغال داشتیم.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا از برخورد جدی با متصرفین به منابع ملی خبر داد و افزود: با افرادی که به تخریب منابع ملی اقدام و با اراضی ملی را تصرف کنند برخورد جدی می شود.

 

وی همکاری مردم در حفاظت منابع ملی را خوب ارزیابی کرد و از شهروندان خواست، تصرفات اراضی ملی و تخریب جنگل را با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌ دهند.

 

گلمحمدی با بیان اینکه وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: جنگل های اراضی ملی آستارا شامل گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون است.

کد خبر 1022067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha