اجرای عملیات تعمیق و بازسازی آب بندان در ۱۱ روستای شهرستان لنگرود

قاسم‌پور گفت: پروژه اب بندان ها در سطح ۱۱ روستای شهرستان لنگرود انجام شد که ۴۰ پهنه آب بندان با مساحت ۵۲ هکتار است که یک و نیم میلیارد تومان اعتبارات آب بندان بخش دولتی سرمایه گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه تعمیق و بازسازی آب بندان روستای گالشخانه با حضور معاون  توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان و فرماندار لنگرود به بهره برداری رسید.

 

« محمد باقر قاسم پور»  در این مراسم با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ۲ واحد گلخانه تولید گیاهان زینتی و سبزی و صیفی در روستاهای دریاسر و نالکیاشر در سطح ۲ هزار متر مربع با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری رسید که از این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی است.

 


مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری با حضور استاندار گیلان پروژه های جهاد کشاورزی در واحد گلخانه افتتاح شد، افزود: در دهه فجر امسال تصمیم بر آن شد که پروژه های عمرانی جهادکشاورزی در سطح شهرستان به بهره برداری برسد که پروژه تعمیق و بازسازی آب بندان روستای گالشخانه در هفتمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

 


قاسم پور ادامه داد: منبع تامین  آب این آب بندان از آب باران، زه آب زمین های بالادست و ایستگاه پمپاژ چمخاله است که سطح آب بندان ۳ و نیم هکتار و ۴۰ هکتار از اراضی شالیزاری این روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه آب بندان ها جهت آبرسانی بهتر به اراضی کشاورزی است تا کشاورز در فصل کمبود آب دغدغه خاصی در این زمینه نداشته باشد، تصریح کرد: پروژه آب بندان ها در سطح ۱۱ روستای شهرستان لنگرود انجام و ۴۰ پهنه اب بندان با مساحت ۵۲ هکتار است که یک و نیم میلیارد تومان  اعتبارات آب بندان  بخش دولتی سرمایه گذاری شد.

 

قاسم پور از افتتاح همزمان سه واحد بسته بندی برنج و چای در لنگرود و اطاقور خبر داد و خاطر نشان کرد: واحدهای بسته بندی چای و سورتینگ و برنج با سرمایه گذاری ۶/۳ میلیارد تومان در دهه فجر  به بهره برداری رسید.

کد خبر 1024283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha