جمعیت روستایی گلستان در ۷ شهرستان بیشتر از جمعیت شهری است

حق شناس با بیان اینکه ۴۶ درصد جمعیت استان گلستان روستایی هستند، گفت: جمعیت روستایی گلستان در ۷ شهرستان بیشتر از جمعیت شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (سه شنبه 21 بهمن) در آیین افتتاح و کلنگ زنی متمرکز پروژه های بنیاد مسکن شهرستان گرگان اظهار کرد: با حضور وزیر اقتصاد پروژه های بنیاد مسکن به مناسبت ایام دهه فجر در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

استاندار گلستانا ادامه داد: با توجه به اینکه استان گلستان جزو استان های حادثه خیز به شمار می رود مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی یکی از پروژه های حائز اهمیت در استان گلستان به شمار می رود که توسط بنیاد مسکن به خوبی پیگیری می شود.

 

حق شناس یادآور شد: در سطح استان گلستان 14 شهرستان داریم که در هفت شهرستان جمعیت روستایی ما بیش از جمعیت شهری است و لذا باید خدمات ارزنده و در شان روستائیان ارائه کنیم.

 

وی به برخی از پروژه های روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 100 درصد روستا از نعمت برق و 96 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

استاندار گلستان به جمعیت 46 درصدی روستایی اشاره کرد و افزود: با همکاری بانک های استان گلستان اقدامات خوبی از سوی بنیاد مسکن اتفاق افتاده است.

 

حق شناس متذکر شد: در سال گذشته بر اثر سیل بالغ بر 22 هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این میزان 7 هزار و 700 واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شد که اکثر این واحدهای مسکونی در روستاها قرار داشت.

 

کد خبر 1025542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha