پیشرفت‌های ایران اسلامی در سایه تحریم‌/  انقلاب اسلامی امروز دستاوردهای عظیمی دارد

آیت‌الله بوشهری پیشرفت‌های ایران اسلامی در سایه تحریم‌های فلج‌کننده را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم خواهان انقلاب هستند و همچنان پای آرمان‌ها و ارزش‌های آن ایستاده‌اند از طرفی انقلاب اسلامی امروز دستاوردهای عظیمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» امشب(سه‌شنبه، 21 بهمن) در مراسم جشن انقلاب در شهر رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی ماهیتی صد در صد مردمی داشته و دارد از طرفی در حوزه‌های علمی و دفاعی هم پیشرفت‌های چشمگیری دارد که برای دنیای غرب قابل باور نیست.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امشب شب خاطره‌های فراوانی است چنانچه چهل و دو سال قبل در چنین شبی شور و هیجان خاصی بر سراسر کشور حاکم شد و امام خمینی(ره) آن مرد بزرگ الهی در بین مردم بودند و مردم با تمام وجود به او عشق می‌ورزیدند و مطمئن بودند که پیروزی نزدیک است.

 

آیت‌الله بوشهری تصریح کرد: شرایط امسال به علت شیوع ویروس کرونا به ما اجازه نداد تا در کنار مردم ولایتمدار و شهیدپرور گیلان امشب این مراسم پرشکوه برگزار شود اما ما امشب میهمان خانه‌های شما هستیم و شما از طریق گیرنده‌های خود این برنامه را از مسجد خانه الهی دریافت می‌کنید و می‌بینید.

 

وی ضمن گرامیداشت حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار گیلان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس کل دادگستری گیلان، فرمانده سپاه قدس و دیگر حاضران در این مجلس ابرا‌ز داشت: خداوند متعال از نعمت آزادی در قرآن کریم سخن گفته است و همه ما به نوعی از نعمت امام‌شناسی و ولایت‌شناسی برخوردار هستیم.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنچه علاوه بر این نعمت‌ها در راستای چهل و دومین سال پیروزی انقلاب می‌توان از آن یاد کرد سه نعمتی است که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم و بگویم که نقش مردم  علاوه بر امدادهای الهی و دفع خطر توسط خداوند متعال در رابطه با انقلاب چه بوده است.

 

آیت‌الله بوشهری اهداف و ماهیت انقلاب اسلامی و شعارهای آن را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سؤال اینجا است که آیا ما در این چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردی چشمگیر و قابل توجه با همه این دشمنی‌ها داشته‌ایم و برای پاسخ به آن باید به توطئه‌های خنثی شده دشمن نگاه کنیم که اجازه ندادیم نقشه‌هایش عملی شود. 

 

وی اضافه کرد: دنیای استکبار و دنیای کفر و کسانی که دین و معنویت را نمی‌خواستند قصد داشتند چنگال‌هایشان را به سوی مردم دراز کنند تا شما را نابود کنند حتی قصد داشتند در همین روزها تمام انقلابیون را تبعید و اعدام کنند و تمام انقلاب را از بین ببرند اما خداوند متعال به آنان اجازه چنین دست درازی را نداد.

 

امام جمعه قم ضمن اشاره به رشادت‌های مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان گیلان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی اذعان کرد: نثار 8 هزار شهید در دوران جنگ تحمیلی و 63 شهید در دوران انقلاب از افتخارات مردم گیلان است بنابراین همه ما برای صیانت از این فداکاری‌ها باید تقوا، پرهیزکاری، خداترسی و ایمان را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با تمام وجود خداوند را باور داشت افزود: مهم‌تر اینکه ایشان علاوه بر ایمان به خدا و هدفش به قوم، ملت و امتش هم ایمان داشت و معتقد بود در سایه این هدف مقدس و در سایه استقامت این مردم به پیروزی می‌رسد تا جایی‌که بالاخره تقوا عامل پیروزی مردم شد و بدون شک  استمرا این حرکت هم با تقوا عملی می‌شود.

 

آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه خداوند متعال خطر دشمن را از بین برد ابراز داشت: وزیر اسبق خارجه آمریکا در تحلیل خود می‌گوید امام خمینی(ره) تمام محاسبات ما را بر هم زد و گویی برای این دنیا نیست و از جای دیگری الهام می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه با توکل به خدا و با تقوا و پرهیزکاری این خط روشن به مردم ایران اسلامی عنایت شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی به مدد پشتیبانی‌های الهی ماندگار شده است و تا روزی که حضرت بقیه‌الله العظم ظهور پیدا کنند این امانت الهی به دستان مبارک ایشان می‌رسد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه خداوند متعال در زمان امام خمینی(ره) مردم را از طاغوت، پهلوی و مستشاران آمریکایی نجات داد اظهار داشت: خطر دفع دشمن، نعمت آزادی و امدادهای غیبی الهی سه مؤلفه‌ای بود که تحقق کامل آن‌ها را در روزگار پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی شاهد بودیم.

 

وی جریان طبس، جنگ احزاب و دیگر توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان هشت سال جنگ را به مردم ایران اسلامی تحمیل کردند اما خداوند متعال هم در آن میدان و هم در میدان‌های دیگر مانند جریان طبس با امدادهای غیبی جلوی نقشه‌های شوم دشمن را گرفت و همه آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حماسه آفرینی شهید حججی‌ها و شهید سلیمانی‌ها در جبهه مقاومت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قران تنها مربوط به عصر رسول الله و عصر امروز نیست و قابل انطباق با تمام شرایطی است که برای مردم و جوامع پیش می‌آید.

 

آیت‌الله بوشهری پیروزی اسلام در جنگ نابرابر با دشمن تا بن دندان مسلح را متذکر شد و افزود: دشمنان تحریم‌ها‌ی فلج کننده، شبیخون فرهنگی و امثال این توطئه‌ها را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند اما فرصت پیروزی پیدا نکردند چون مردم خواهان انقلاب هستند و همچنان  پای آرمان‌ها و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.

 

وی با بیان اینکه خداوند به کارکردهای مسئولان، نهادها و مردم نگاه می‌کند و در صورت ناسپاسی و ناشکری نعمات را بازپس می‌گیرد یادآور شد: یک انقلاب را از اهداف آن، شعارهای آن و افرادی که به آن پیوستند می‌توان شناخت و ماهیت انقلاب ما اختصاص به یک فرد خاص ندارد زیرا همه قشرها با هم به میدان آمدند و انقلاب اسلامی ماهیتی صد در صد مردمی داشت.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور روحانیون در بیمارستان‌ها و خدمت‌گذاری به بیماران را در دوران شیوع کرونا مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: روحانیان باید در غم و شادی همواره در کنار مردم باشد و در جریان رزمایش بزرگ مواسات این امر بار دیگر ثابت شد.

 

آیت‌الله بوشهری اذیت و آزار روحانیون، مردم، اصناف و بازاریان توسط طاغوت را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما می‌خواستیم جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود، استقلال و آزادی باشد و عدالت و حدود الهی رعایت شود و همه این‌ها از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز دستاوردهای عظیمی دارد که برای دنیای امروز قابل باور نیست یادآور شد: در مقابل معضل شیوع کرونا ایران از چند حوزه و با وجود تحریم‌های همه‌جانبه برای ساخت واکسن اقدام کرده است و در یک طرف دیگر هم با اقتدار کامل پایگاه عین‌الاسد آمریکایی‌ها در سوریه را هدف قرار داد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب باید به اطلاع مردم برسد اضافه کرد: ما در درون درگیر یکسری مسائل جزیی شده‌ایم و عظمت انقلاب‌مان را که در سایه اسلام و قرآن کسب شده نادیده می‌گیریم در حالی‌که انقلاب اسلامی با تمام تحریم‌ها و دشمنی‌ها به قله‌های رفیعی دست پیدا کرده است.

 

کد خبر 1025868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha