اشتغال ۹۰۰  دانش آموز عشایری مقطع ابتدایی در استان همدان

خدابنده لو از پوشش حداکثری نوآموزان و دانش آموزان عشایری در استان همدان خبر داد و گف: ۹۰۰ دانش آموز عشایری در مقطه ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

«معصومه خدابنده لو » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: توجه به تحصیل دانش آموزان مناطق عشایرى از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان است  که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش همکاران، مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان عشایری استان شناسایی و رفع شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی استان همدان افزود: کلاس‌های درس سیار عشایری با اولویت تأمین سلامت دانش آموزان و معلمان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از ۱۵ شهریور همانند سایر مدارس فعالیت خود را آغاز کرد.

  

وی با بیان اینکه تعداد 500 نفر معلم در مدارس عشایری استان به دانش آموزان علم می آمورند، اظهار داشت: علاوه بر معلمان عشایری استان همدان، هر سال تعداد ۱۵ نفر از معلمان عشایری خوزستان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری این استان اعزام می‌شوند.

  

 در سال تحصیلی جاری 900 دانش آموز عشایری در داخل و خارج از استان مشغول به تحصیل هستند


خدابنده لو خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان عشایری را بالاترین و عینی‌ترین مصداق توسعه عدالت آموزشعنوان کرد و اظهار داشت: وجود دانش‌آموزان مستعد و توانمند در مناطق عشایری  ما  وظیفه داریم که  بستر مناسب را برای  پرورش بیش از پیش این استعدادها فراهم کنیم.


وی با تقدیر از حضور فعالانه و ایثارگرانه معلمان عشایری  و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مناطق محروم کم‌برخوردار افزود: تدریس در این مناطق نمونه بارز ایثار و فداکاری است و این کار جز با عشق و علاقه و انگیزه درونی قوی امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 1029319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha