راهکاری برای نجات خلیج گرگان اندیشیده شود/ دستان مسئولان در راستای حمایت از تولید نلرزد

آیت الله نورمفیدی گفت: خلیج گرگان خشک شده است و باید یک چاره ای برای آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» بعدازظهر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، خدمت به کشوری که به نام اهل البیت (علیهم السلام) شکل گرفته را بهترین خدمت ها برشمرد، اظهار کرد: باید به پیشرفت و اقتصاد این مملکت کمک کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند در عرصه اقتصاد مقاومتی تکیه به داخل داشته باشیم و با تکیه به علم و دانش و توانمندی های داخلی در این مسیر گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید شرایطی برای توسعه تولید داشته باشیم، افزود: کیفیت تولید نیازمند بازار است و برای اینکه بازار بدست بیاوریم باید نگاه به بیرون داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه باید مسیر راه اندازی کسب و کار آسان شود، گفت: مبارزه با فساد از دیگر مسائل مهمی است که باید اتفاق بیفتد و این اقدام امیدآفرین در جامعه خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در مسیر حمایت از تولید دستان مسئولان نباید بلرزد، افزود: رئیس جمهور در سفر نخست خود به گلستان چند وعده دادند که یکی از این وعده ها زهکشی اراضی بود که از اقدامات خوب انجام شده تشکر می کنم.

 

وی گفت: زهکشی آثار مثبتی در زندگی مردم گلستان داشته و باعث خرسندی کشاورزان شده است و تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی شمالی استان زهکشی شده و امیدواریم مابقی اراضی شمالی استان نیز زهکشی شود.

 

آیت الله نورمفیدی به وعده رئیس جمهور برای توسعه گردشگری در جزیره آشوراده اشاره کرد و ابراز داشت: از دولت آقای خاتمی نسبت به این مسئله پیگیری های داشتیم و در نهایت در سال ۹۳ آقای روحانی، رئیس جمهور قول این مسئله را به مردم گلستان ارائه کردند و تفاهم نامه مشترکی در این زمینه اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: خلیج گرگان خشک شده است و باید یک چاره ای برای آن اندیشیده شود و این خلیج منبع بسیار مهمی در استان است که در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: کشور به چوب نیاز دارد و تنها جایی که می تواند در این زمینه گام برداریم سواحل استان گلستان است.

 

آیت الله نورمفیدی به راه آهن گلستان-ترکمنستان- قزاقستان اشاره کرد و گفت: این راه آهن با حضور سه رئیس جمهور به بهره برداری رسید ولی آنگونه که باید در خصوص این راه آهن اقدام نشده است.

 

کد خبر 1032053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha