ورزش استان با روحیه پهلوانی گره خورده است/ ورزش و معنویت در کنار هم انسان ساز است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رویکرد جوانان به ورزش یکی از سنگرهای تضمین کننده سلامت فکری و جسمی جوانان است، گفت: ورزش استان با روحیه پهلوانی گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ اسفند) در مراسم تجلیل از روسای هیئت های ورزشی استان ایلام با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، با تبریک و تسلیت شهادت ۲ تن از حافظان امنیت استان با بیان اینکه این ضایعه را بسیار  دردناک است، اظهار کرد: انجام فعالیت های ورزشی همواره با سختی هایی همراه است و طی کردن این مسیر جویای افرادی با اراده و سختکوش است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  طبق آمارهای ارائه شده استان ایلام دارای استعدادها و توانمندی های خوبی در زمینه رشته های مختلف ورزشی است، گفت: ورزش استان با روحیه پهلوانی گره خورده است.

وی افزود: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی که دشمن علیه نظام و انقلاب انجام می دهد، رویکرد جوانان به ورزش یکی از سنگرهای تضمین کننده سلامت فکری و جسمی جوانان است که با بُعد دینی و معنوی آنان نیز در ارتباط است.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: چنانچه شخصی از نظر جسمانی قوی باشد و مدال آوری کند کار ارزشمندی است، اما همین فعالیت ورزشی تا زمانی که با منش پهلوانی توام نباشد خیلی تاثیرگذار نیست.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه طبیعت استان ایلام  برای داشتن برنامه های ورزش همگانی مطلوب است، گفت: نقش و حضور پیشکسوتان در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

 

وی بهره مندی از تجارب پیشکسوتان عرصه ورزش و جوانان استان را مهم برشمرد و افزود: با استفاده از این تجارب می توان برنامه های قابل دفاعی با هدف اخذ سرانه مطلوب ورزشی به فدراسیون‌های مختلف کشور ارائه داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: پیگیری‌های لازم از سوی ورزش و جوانان استان از طریق دعوت گرفتن از مسئولین فدراسیون های ورزشی کشور برای توسعه فضاهای ورزشی، به ویژه ورزش زورخانه‌ای باید انجام شود تا افراد بیشتری فرصت پرداختن به این ورزش را پیدا کنند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تبلیغ و اطلاع رسانی را در گرایش جوانان به ورزش بسیار موثر دانست و گفت: باید به کمک صدا و سیمای مرکز استان تبلیغات گسترده ای برای جذب جوانان و نوجوانان به ورزش بخصوص ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی همچون کشتی صورت گیرد.

 

گفتنی است در این مراسم، مدیرکل ورزش جوانان استان و مسول هیئت های ورزشی به گزارش عملکرد و ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و از روسای هیئت های ورزشی استان تجلیل شد.

 

کد خبر 1032986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha