۶۵۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان از داخل شهرها و مراکز جمعیتی می گذرد

حسینی گفت: حدود سه هزار کیلوکتر رودخانه در استان گلستان داریم که ۶۵۰ کیلومتر آن از داخل شهرها و مراکز جمعیتی می گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» عصر امروز (سه شنبه 19 اسفند) در حاشیه مراسم نوروز رودها و پاکسازی رودخانه زیارت گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز در تاریخ فرهنگی کشور به عنوان نوروز رودها یاد شده است و این روز روزی بوده که نیاکان ما به دلیل اهمیتی که رودخانه داشتند نسبت به پاکسازی رودخانه و حتی گلاب پاشی آن اقدام می کردند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: در این راستا برای احیای این سنت در هفت نقطه از استان با حضور مسئولان و اصحاب رسانه این مراسم را برگزار کردیم تا بستر رودخانه ها را از زباله پاکسازی کنیم.

 

حسینی با بیان اینکه باید اهمیت رودخانه ها به جامعه تبیین شود، ابراز داشت: حدود سه هزار کیلومتر رودخانه در استان گلستان داریم که 650 کیلومتر آن از داخل شهرها و مراکز جمعیتی می گذرد.

 

وی افزود: هر یک از ما نسبت به بستر، حریم و آب رودخانه باید دقت نظر داشته باشیم چرا که رودخانه ها هزاران سال منبع حیات بوده و اگر در حفظ و حراست از آنها کوشا باشیم برای هزاران سال دیگر نیز منبع حیات خواهند بود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان متذکر شد: قطعا بی توجهی به رودخانه ها و آلودگی آن باعث می شود که رودخانه ها از خود دفاع کنند و این مهم منجر به مشکلاتی از قبیل سیلاب می شود.

 

کد خبر 1035970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha