شهدا برای کشور عزت، استقلال و امنیت به ارمغان آوردند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شهدا برای کشورعزت، استقلال و امنیت آوردند، گفت: اگر جانفشانی ها و ازخودگذشتگی های شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی نبود، امروز از کشوری به نام ایران خبری نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(22 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: بحث شهید و شهادت در فرهنگ دینی ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهارکرد: برای فهم عظمت کار شهدا باید ابتدا عمق خباثت دشمنان، کفار، نظام استکبار و کسانی که آن ها را به شهادت رساندند را درک کنیم.

 

 

وی افزود: اگر امروز در سایه امنیت زندگی می کنیم به خاطر این است که شهدا همه زندگی خود را گذاشتند و همه هشت  سال را در نبرد با دشمنان این نظام بودند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: امروز وظیفه همه ما این است که نسبت به خانواده شهدا حساسیت داشته باشیم.

 

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

 

 

وی بصیرت و صبر را دو ویژگی برجسته شهدا برشمرد و گفت: بصیرت در واقع این است که دشمن را به خوبی بشناسیم و حافظه تاریخی خود را قوی کنیم که چه خباثت ها و ظلم هایی از سوی دشمنان بر ما وارد شده و از یاد نبریم.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: امروز نیز همان هایی که حرف از مبارزه با تروریسم می زنند، خود آن ها منافقان و داعش را ایجاد کردند و جنایت های بسیاری را در طول سال های متمادی بر مردم منطقه وارد کردند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: استکبار با کوتاه آمدن در برابر دشمن، دلش به حال ما نخواهد سوخت، بلکه در هر فرصت مناسبی که به دست آورد به ما ضربه خواهد زد.

 

 

 

وی ضمن توصیه همگان به صبر در برابر مشکلات، افزود: همه باید یکدیگر را به صبر توصیه کنیم و به ویژه رسانه ها باید در این امر قدم بزرگی بردارند، تا مشکلات امروز نیز پشت سر گذاشته شود.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه همچنین با گرامیداشت روز پاسدار، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل" اگر سپاه نبود، کشور هم نبود"، چرا که امروز شاهدیم نیروهای خدوم سپاه در تمامی عرصه ها، کمک رسان دولت و مردم است.

 

 

 

کد خبر 1036929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha