سیاستمداران تحلیل غلط ندهند/در برابر زیاده‌خواهی دشمنان در خصوص برجام نباید عقب‌نشینی کرد

اعرافی گفت: سیاستمداران از تحلیل‌های غلط پرهیز کنند و ملت بزرگ ایران بدانند که راه‌حل مشکلات حفظ اقتدار و تکیه بر قدرت علمی و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 29 اسفند) در آخرین خطبه نماز جمعه سال 99 به میلاد امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: از امام سجاد(ع) 270 دعا جمع آوری شده است و ایشان اهتمام ویژه‌ای به این امر داشتند.
 

امام‌جمعه قم بیان داشت: دعا سکوی پرش انسان به شمار می‌رود و در همه ادیان الهی نیز ریشه داشته و در منطق اسلام نیز به زیبایی حقیقت ناب دعا و نیایش ظهور و بروز پیداکرده است.


وی به صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: قرائت این کتاب موجب شناخت نسبت به ابعاد مختلف دین اسلام شده و از این رو باید همگان نسبت به این کتاب فاخر و عظیم اهتمام داشته باشیم.


اعرافی گفت: امام سجاد(ع) با بصیرتی که داشتند بعد از واقعه عاشورا وارد هیچ شورش و جریانی نشدند و عاشورا را که پیام بزرگ الهی بود گسترش دادند.


وی در ادامه به فرارسیدن سال جدید اشاره کرد و گفت: در سال جدید انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را داریم که همگان باید در آن شرکت و بکوشیم تا سرنوشت کشور را به درستی رقم بزنیم.


امام‌جمعه قم بیان داشت: انتخابات در حقیقت شب القدر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بوده و جلوه‌گاهی برای حضور آگاهانه و انتخاب صحیح مردم است.


اعرافی بیان داشت: باید در شوراها به افرادی پاک دست، متدین و معتقد و پایبند به قوانین و شرع رأی داده شود و کسی که می‌خواهد زمام امور شهر و روستا را در دست داشته باشد باید ویژگی‌های برجسته را داشته باشد.


وی گفت: افرادی را باید انتخاب کرد که دید کارشناسی و راهبردی داشته باشند و در قم نیز با توجه به جایگاه مهم و بین‌المللی و ملی که دارد، باید افرادی را انتخاب کرد که تخصص لازم را داشته باشند.


اعرافی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: گروه‌های سیاسی و ملت بزرگ ایران بدانند که در آغاز قرن پانزدهم و بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط حساسی که در پیش رو داریم، باید فردی شجاع، جامع، مقاوم را انتخاب کنیم و به فردی رأی دهیم که به توانایی‌های مردم اعتماد داشته باشد.


امام‌جمعه قم گفت: رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌کنیم باید از دشمن هراسی نداشته باشد و روح انقلابی و جهادی داشته و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصادی مقاومتی داشته باشد.


وی گفت: دولتی باید سرکار بیاید که شجاع و عمیقاً اسلامی باشد و معتقد به این باشند که می‌توانند صحنه‌های داخلی و بین‌المللی را مدیریت کرده و مشکلات کشور را برطرف کنند.


اعرافی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: نباید حرف‌های بی‌حساب و کتاب را باور کرد و اگر در برابر امضاکنندگان برجام کوتاه بیاییم آن‌ها پیمان‌شکن می‌شوند.


امام‌جمعه قم گفت: سیاستمداران از تحلیل‌های غلط پرهیز کنند و ملت بزرگ ایران بدانند که راه‌حل مشکلات حفظ اقتدار و تکیه بر قدرت علمی و فناوری است.

کد خبر 1039296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha