آرامش بهاری در ۴۹ بقعه متبرکه اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام بلک با اشاره به طرح نوروزی بقاع متبرکه گفت: طرح ملی آرامش بهاری در ۴۹ بقعه متبرکه اصفهان همزمان با نوروز اجرا می شود.

حجت الاسلام «محمدحسین بلک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به طرح نوروزی بقاع متبرکه اظهارداشت: بقاع متبرکه که دارای ظرفیت پذیرش زائر بوده اند، طرح آرامش بهاری را اجرا و مابقی تنها در حد پذیرش زائران دارند و اقدام گسترده ای ندارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: طرح ملی آرامش بهاری در 49 بقعه متبرکه اصفهان همزمان با نوروز اجرا می شود که این آمار 10 درصد از کل بقاع متبرکه مجری طرح در سراسر کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های بهداشتی در این برنامه مدنظر است، تصریح کرد: مراسم تحویل سال، ارائه خدمات مشاوره، خیمه های معرفت و مسابقات فرهنگی در این طرح اجرا می شود و فرصتی برای تبیین و تشریح مبانی دینی و انس با معنویت است.

 

حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه اعیاد ماه شعبان نیز متقارم با ایام نوروز است، خاطرنشان کرد: برنامه های مذهبی نیز در این ایام پیش بینی شده که در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پذیرش زائر و رعایت اصول بهداشتی انجام خواهد شد.

 

*راه اندازی ایستگاه سلامت و بهداشت

 

وی با اشاره به اینکه خدمات المنفعه  در ایام نوروز ارائه می شود، گفت: هلال احمر و جامعه پزشکی و خیرین سلامت با ایجاد پایگاه در برخی از بقاع متبرکه خدمات می دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان پزشک، توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده از دیگر خدمات این پایگاه های سلامت است.

 

*توزیع بسته های معیشتی

 

وی با اشاره به حمایت از اقشار آسیب پذیر گفت: بسته های معیشتی تحت عنوان تبرکات معنوی تهیه شده و در بین نیازمندان توزیع شده که توسط ادارات شهرستانی مدیریت می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان اضافه کرد: این بسته ها آماده و در آستانه سال نو و همچنین در حال حاضر توزیع شده است.

کد خبر 1040068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha