آغاز اردوی جهادی گروه شهید احمدی روشن در روستای سیرالیوه

پورحنیفه از آغاز اردوی جهادی گروه شهید احمدی روشن آستارا در روستای سیرالیوه بخش لوندویل این شهرستان خبر داد.

«محمد پورحنیفه» امروز(جمعه، ۶ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شبستان، اظهارکرد: گروه جهادی شهید مصطفی احمدی روشن بندر آستارا اولین اردوی جهادی سال ۱۴۰۰ را در روستای سیره الیوه بخش لوندویل این شهرستان آغاز کرده است.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا با بیان اینکه این اردو با محوریت برنامه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و ... اجرا می شود، افزود: در اين اردوی جهادی بیش از ۵۰ نفر از دانشجويان پسر و دختر عضو گروه جهادی حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: در قالب اجرای این اردوی جهادی یک روحانی آقا و یک طلبه خانم نیز حضور دارند که به سوالات شرعی اهالی روستا پاسخ می دهند.

 

پورحنیفه خودسازی دورنی، سازندگی و محرومیت زدایی، غنی سازی اوقات فراغت، آشنايی با محدوديت ‌ها و كمبودهای مناطق محروم، تقويت و ترويج فرهنگ جهادی و خدمت رايگان به مناطق محروم را از مهم ‌ترين هدف های اردوهای جهادی دانست و گفت: برگزاری اردوهای جهادی دانشجويان بسيجی در رفع محروميت و ايجاد روحيه كار، همت و فرهنگ جهادی در مردم به ویژه قشر جوان موثر است.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا از اجرای طرح ویزیت رایگان روستاییان در قالب این اردوی جهادی خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح یک پزشک عمومی و یک چشم پزشک به ویزیت رایگان اهالی پرداخته و همچنین به کسانی که نیاز به دارو داشته باشند، داروی رایگان تجویز می شود.

 

وی با بیان اینکه در قالب این اردو دام و طیور اهالی روستا به صورت رایگان واکسیناسیون می شود، اظهارکرد: ضدعفونی محل نگهداری دام ها و طیور اهالی از دیگر برنامه های این اردو است.

 

پورحنیفه نداشتن آب شرب بهداشتی و ضعف ولتاژ برق را از مشکلات مهم روستای سیرالیوه عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای بسیج دانشجویی مطالبه گری است و امیدواریم مسئولین ذیربط از نزدیک از روستا بازدید و مشکلات را بررسی و برطرف کنند.

 

مسئول قرارگاه جهادی شهید احمدی روشن بندر آستارا خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این اردوی جهادی برای یک نیازمند منطقه سرویس بهداشتی و حمام احداث می شود.

کد خبر 1040499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha