اگر تربیت جامعه جهانی قرآنی باشد هیچ مشکلی برای ابنای بشر ایجاد نخواهد شد

آیت الله علما، گفت: تربیت اساس نظم جهان است، اگر تربیت الهی باشد هیچ مشکلی برای جامعه انسانی حادث نمی شود و هیچ جنگ و خونریزی در عرصه جهان ایجاد نخواهد شد.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: خدمتگزاری دین و اسلام وانقلاب توفیق الهی می خواهد، لذا باید  قدر این توفیق عظیم را بدانیم.


وی خاطر نشان کرد: اگر در اول طلبگی بتوانیم رشد کنیم و خوب تربیت شویم زندگی دنیایی و آخرتی خود را تضمین کرده ایم.

 

آیت الله علما تصریح کرد:زبان قرآن یکی از مباحث مهم علوم قرآنی است که نظریات گوناگونی درباره آن ارائه شده است. به نظر می ‏رسد مهم‏تر از همه، ارتباط زبان قرآن با حوزه تعلیم و تربیت است که در این زمینه از آن کمتر سخن به میان آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایت است، افزود: قرآن برای تربیت انسان نازل شده و بر این اساس، مهم‏ترین وظیفه پیامبر تعلیم و تربیت بوده است. از این‏ رو، زبان قرآن، زبان آموزش و پرورش و زبان هدایت است. 

 

وی تاکید کرد:  باید قدر امکانات موجود را بدانیم زیرا سابق اینگونه نبود و اصلاً  گذشته با حال قابل قیاس نیست، لذا باید این موهبت انقلاب اسلامی را قدر  بدانیم. دقت کنیم امثال امام راحل، مقام رهبری(مدظله العالی) و آیت الله بهجت امکاناتی اضافه تر از ما نداشتند، الّا این که آن ها اهل عمل بودند.

 

آیت الله علما در پایان گفت: پرورش انسان مهم‏ترین جنبه زبانی قرآن است که به شیوه ‏های گوناگون به اجرای آن پرداخته و در حقیقت، می‏توان گفت هدف اصلی قرآن تربیت افراد بشر بوده است. 

کد خبر 1042561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha