احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری بیماران کرونایی در گلستان/ تخلف تغییر ساعت اداری در یکی از دستگاه های اجرایی

حق شناس گفت: در هفته های آینده جهش ۱۰ تا ۲۰ برابری کرونا در گلستان دور از ذهن نیست و در برخی از استان ها این مهم رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 21 فروردین) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: استان گلستان در کشور جزو چهار استانی است که پیک چهارم کرونای آن شروع نشده است و گرچه تعداد بیماران کرونایی ما افزایش یافته است ولی هنوز به پیک نرسیدیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: خطر اپیدمی کرونا در استان از امروز آغاز شده و باید شرایط را مدیریت کنیم و همه فرمانداران و دستگاه های اجرایی باید نسبت به رعایت محدودیت های کرونایی اقدام کنند.

 

وی به محدودیت های کرونایی اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر به صورت متوسط کمتر از دو نفر در گلستان به دلیل کرونا جان باختند و اگر اهتمام لازم را نداشته باشیم شاید شرایط ما وخیم تر شود.

 

حق شناس یادآور شد: ویروس انگلیسی ممکن است در یک مقطع کوتاه فاجعه ایجاد کند و در هفته های  آینده جهش 10 تا 20 برابری کرونا در استان  دور از ذهن نیست و در برخی از استان ها این مهم رقم خورده است.

 

وی با بیان اینکه یک بسته معیشتی در آستانه ماه مبارک رمضان برای 60 میلیون ایرانی واریز می شود، ابراز داشت: برخی از مدیران دستگاه اجرایی ساعت کار از ساعت 10 تا 16 بعدازظهر تغییر دادند و این اقدام  100 درصد خلاف قانون است.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: به هیچ وجه کسی نمی تواند ساعت اداری دستگاه های احرایی را تغییر دهد ولی مکلف هستند که در وضعیت قرمز کرونا میزان نیروهای خود را کاهش دهند،تا پایان فروردین دستگاه های اجرایی در 6 شهر قرمز استان باید با یک سوم ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند و در چهار شهر نارنجی باید با 50 درصد نیروی به فعالیت خود ادامه دهند.

 

حق شناس متذکر شد: در شهرهای زرد نیز باید با حداکثر حضور دو سوم نیرو  دستگاه های اجرایی فعالیت خود را ادامه دهند.

 

وی گفت: در ستاد ملی کرونا مصوب شد که تسهیلات بانکی زیر 500 تومان حقیقی ها و زیر دو میلیارد تومان برای حقوقی ها که در سال گذشته در نظر گرفته شده بود در 6 ماه نخست سال 1400  تمدید شده است.

 

 

کد خبر 1044477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha