میانگین موارد مثبت نمونه گیری کرونا در شیروان سیر صعودی دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: میانگین تعداد موارد مثبت نمونه گیری کرونا در این شهرستان نسبت به هفته نخست فروردین ماه ۳۰ درصد سیرصعودی دارد و شیب رو به بالا است.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: میانگین تعداد موارد بستری مبتلا به این ویروس روزانه در بیمارستان آیت الله هاشمی نسبت به هفته نخست فروردین ماه رشد داشته که اینک تعداد بستری های مبتلا به کرونا روزانه بین 8 تا 10 نفر است.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه اینک 35 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شیروان بستری هستند، گفت: از مجموع کل مبتلایان به این ویروس ۴۷ درصد خانم و ۵۳ درصد آقا ، ۸۳ درصد ساکن شهر و ۱۷ درصد ساکن  روستاها هستند.

 

 

هاشمی افزود: اگر مردم نخواهند، نمی شود اپیدمی را رعایت کرد و باید از ظرفیت خود مردم استفاده کرد که در حال حاضر به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مهار این بیماری کم رنگ شده است.

 

 

وی گفت: میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بین شهروندان شیروان پایین آمده که این یک زنگ خطر جدی است و برای اطلاع رسانی به شهروندان 70 هزار پیامک کوتاه آموزی و هشدار دهنده ارسال شده است.

 

 

هاشمی افزود: خیلی از روستاهای شهرستان در گذشته از این ویروس مبرا بودند که اینک اپیدمی در روستاها به صورت خانوداگی مشاهده می شود که با توجه به اینکه تعداد موارد ابتلا به روستاها رو به افزایش است قرار است طبق جلسات شورای راهبردی مقابله با کرونا در روستاها و محلات فعالیت خود را پررنگ تر کنند و با فعالیت نیروی بیشتری و در حوزه نظارت و قرنطینه مبتلایان پیشگیری از تجمع، دورهمی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این استان از شیروان شناسایی شده است، گفت: زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برقراری تهویه در مکان کار و زندگی برای همه ضروری است که توصیه می شود افرادی که تست آنان مثبت است 14 روز قرنطینه را رعایت کنند و از حضور در دورهمی ها پرهیز کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1045069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha