کرونا فرصتی برای فعالیت بیشتر هنر در فضای مجازی شد

طلایی مقدم با اشاره به نیاز شهروندان به نشاط، امید و شادابی گفت: با شیوع کرونا، فرصت بیشتری برای عرضه کارهای هنری در فضای مجازی فراهم شد و با توجه به وضعیت موجود هنرمندان هم تلاش کنند تا روحیه مردم شاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید مهدی طلایی مقدم» به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی » در آیین تجلیل از ۵۵ هنرمند فعال شهرستان که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تالار شیخ محمدتقی بافقی برگزار شد،  افزود: به دلیل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی مختل شد.

وی تاکید کرد: در حالیکه امروز جامعه بیش از هر زمانی به نشاط و شادابی نیاز دارد و هنرمندان شهرستان در این شرایط تلاش کردند تا با برنامه ریزی دقیق، به تقویت شادی و امید اجتماعی بپردازند.

وی بابیان اینکه در این شرایط مردم نگران هستند و جامعه بیش از پیش به برنامه‌های مفرح نیاز دارد، اظهارکرد: مجموعه فرمانداری آمادگی کامل دارد تا بدون محدودیت با انجمن های هنری شهرستان همکاری کند و در اجرای برنامه‌های شاد مساعدت لازم داشته باشد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه در کنار هنرمندان تلاش می شود سال ۱۴۰۰ به سال بالندگی هنرهای نمایشی تبدیل شود، تصریح کرد: هنرمندان هم تلاش کنند شادی و نشاط به جامعه تزریق شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم گفت: در شاخص ترین برنامه های فرهنگی هنری سال گذشته می توان به برگزاری مراسم شب وحشی بافقی، جشنواره ادبی هنری این شاعر، جشنواره داستان کوتاه معدن چغارت و سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که برای اولین بار در بافق با همکاری روابط عمومی شرکت سنگ آهن برگزار شد، اشاره کرد.

حسین ارجمند بدون ذکر تاریخ دقیق افزود: مهم ترین رویداد فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۰ برگزاری دومین جشنواره ادبی هنری وحشی بافقی است که در رشته های شعرخوانی، خوشنویسی و نقاشی خط در سطح ملی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین رویکرد اداره ارشاد توجه به مفاخر و مشاهیر در راستای تقویت حس خودباوری فرهنگی است  که در صورت فراهم شدن شرایط، نخستین همایش تجلیل از چهره های فرهنگی هنری نیز برگزار شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با اشاره به مشکلات و سختی کارهای فرهنگی از هنرمندانی که سال گذشته فعال بودند تشکر کرد و هنرمندان را سرمایه‌های معنوی دانست که در صورت حمایت از آن ها شاهد اعتلای فرهنگ و هنر در شهرستان هستیم.

شهردار بافق نیز با اشاره به بهره برداری از خانه فرهنگ هم گفت: این خانه باستانی سال گذشته به بهره برداری رسید و طبق تفاهم نامه ای که با اداره ارشاد منعقد شد فضای یادشده در اختیار هنرمندان قرار گرفت تا بتوانند به اجرای برنامه های متنوع هنری بپردازند.

سید علی نوروززاده افزود: مجموعه سنتی دیگر هم برای انجام فعالیت های هنری در نظر گرفته شد که مناقصه آن برگزار شد و به زودی مرمت و بازسازی آن انجام و مشکل فضای فرهنگی با افتتاح این مجموعه رفع می شود.

کد خبر 1045165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha