سامانه جامع امور گمرک کشور را در مبادی ورودی قرار دادیم

الله داد با اشاره به اینکه سامانه جامع امور گمرک کشور را در مبادی ورودی قرار دادیم، گفت: موضوع صادرات از مناطق آزاد توسط گمرک ایران انجام می شود و در حال حاضر اطلاعات در اختیار گمرک ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد امین الله داد، مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد شب گذشته (پنجشنبه 26 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سامانه جامع تجارت به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر قبض انبار با شناسه در مناطق آزاد صادر می شود، گفت: تبادل اطلاعات با سامانه جامع انبار منوط به برقراری سرویس از طریق سازمان فناوری اطلاعات است.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه داشتیم با توجه به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرایط حقوقی خاص خود را دارند سامانه جامع انبارهای مناطق آزاد را به عنوان یکی از سامانه های مرتبط با سامانه جامع تجارت راه اندازی کنیم، گفت: در این بخش دو مورد تباد اطلاعات لازم است، نخست در بخش ثبت انبار است که تاکنون اطلاعات بیش از 2 هزار انبار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال شده و فقط بحث قبض انبار باقی مانده است که الان تکلیف شده است تا قبض انبار صادر شود و تمام انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت می شود.

 

مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد با بیان اینکه به ارتباط با سرزمین اصل نیاز داریم، افزود: درخواست سرویس آن را دادیم که از طریق سازمان فاوا این سرویس را دریافت کنیم که به محض برقراری این سرویس اطلاعات ارسال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سیستم مناطق آزاد، سرویس صادرات را نداریم و از گمرک درخواست کردیم در اختیار ما قرار دهند، گفت: سامانه جامع امور گمرک کشور را در مبادی ورودی قرار دادیم. موضوع صادرات از مناطق آزاد توسط گمرک ایران انجام می شود و در حال حاضر اطلاعات در اختیار گمرک ایران است.

 

الله داد با بیان اینکه سیاست ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این است که هر سامانه ای که در مناطق آزاد راه اندازی می شود باید عین اطلاعات به سامانه ای نظیر آن در کشور منتقل شود، افزود: این به این دلیل است که بیشترین آسیبی که در گذشته در مناطق آزاد اتفاق افتاده تفاوت اطلاعات آن با سرزمین اصلی است.

 

وی با بیان اینکه اطلاعاتی که در سرور ما در بخش ثبت سفارش است عیناً در سرور وزارت صمت وجود دارد، افزود: اطلاعاتی که در سرور ما در بخش گمرک است عیناً در سرورهای گمرک هم وجود دارد و این سیاست ماست که انجام دهیم.

 

مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد با تصریح این نکته که تاکنون کسی درخواست ارسال مستقیم اطلاعات را از من نداشته است، گفت: اگر لازم باشد مستقیم اقدام می کنیم و الان تمام مناطق تبصره 2 بصورت کامل در گمرک مستقر است و سامانه جامع امور گمرکی هم وجود دارد و استفاده می شود.

کد خبر 1046461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha