هدف من ترویج کتابخوانی با تولید محتواهای گرافیکی در فضای مجازی است

کتابخوان برگزیده هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی، با تولید محتواهای گرافیکی در فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی در دو سطح ملی و بین‌المللی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، آیسان پژوهان‌فر، برگزیده کشوری جشنواره مروجان کتابخوانی و دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه الزهرا (س) در خصوص فعالیت خود در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: به همراه همکارم ملیکا خرمشکوه، دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، به ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با تولید محتواهای گرافیکی نظیر عکس و فیلم به دو زبان فارسی و انگلیسی پرداختیم.

پژوهان‌فر که ساکن شهرستان ملارد و عضو کتابخانه عمومی مارلیک است، در تشریح فعالیت خود در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی با اشاره به اینکه مخاطبان صفحه ما در دو سطح ملی و بین‌المللی هستند، اظهار داشت: برای رشد فرهنگ کتابخوانی اقداماتی نظیر معرفی کتاب‌های ایرانی و خارجی، معرفی کتابخانه‌های ایران و جهان و برقراری تعامل دوسویه با کاربران از طریق نظرسنجی‌های مختلف به منظور نیازسنجی هدفمند انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات نوین کتابخانه‌های عمومی در زمینه ارتقای سرانه مطالعه، عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی نیاز به افرادی ایده‌پرداز، بامهارت و با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و دانش روز دارند تا بتوانند هرچه بیشتر در راستای پیشرفت کشور و بهبود شرایط موجود مؤثر واقع شوند.

این مروج کتابخوانی گفت: کتابخانه‌های عمومی امروزه با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا باید بتوانند خدمات مجازی خود را در سراسر ایران بیش از پیش گسترش دهند تا همه اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی (از روستاها تا کلان‌شهرها) بتوانند از خدمات حداکثری آن استفاده کنند.

آیسان پژوهان‌فر که در حوزه طراحی داخلی کتابخانه نیز فعالیت می کند، اظهار داشت: به اعتقاد من کتابخانه باید فضایی زیبا، آرام و با نشاط برای رفع نیازهای مخاطبان خود فراهم کنند.

وی گفت: کتابخانه نیاز به بخش‌های مختلف و زیباسازی دارد، همچنین باید تعداد منابع را افزایش داده و منابع به‌روز را به صورت مستمر جایگزین منابع دیگر کرد تا در این شرایط اقتصادی همه افراد بتوانند کتاب‌های جدید را با کمترین هزینه یا بدون هزینه بخوانند و اینگونه است که مخاطبان یک کتابخانه رشد می‌کنند.

کد خبر 1047099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha