۱۶۲۰ بازدید چهره به چهره قضات کردستان از زندان‌ها انجام شد

حجت‌الاسلام حسینی گفت: یک‌هزار و ۶۲۰ بازدید چهره به چهره قضات کردستان از زندان‌های استان در سال گذشته انجام شد که در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان (31 فروردین1400) در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و 620 بازدید چهره به چهره قضات از زندان‌های استان انجام شد که در این راستا رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

 

وی با اشاره به دیگر اقدامات دادگستری کردستان در سال گذشته افزود: دادگستری استان در حوزه فرهنگی رتبه نخست و در بخش برنامه‌های آموزشی موفق به کسب رتبه عالی در کشور شد.

 

وی از تشکیل شعبه ویژه اصحاب رسانه خبر داد و بیان کرد: این شعبه در سال 99 تشکیل شد که یکی از اقدامات دادگستری کردستان به شمار می‌رود.

 

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه ابتدای سال قبل 104 هزار پرونده در دستگاه قضا وجود داشت، افزود: طی هشت ماهه سال 99، 244 هزار پرونده دیگر به آن اضافه شده که تا پایان آبانماه 99 237 هزار آن رسیدگی شد و اکنون 111 هزار پرونده باقیمانده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در چهار ماه آخر سال نیز 138 پرونده رسیدگی شدند که تا پایان سال 102 هزار پرونده باقیماند و نهایتا حدود 10 هزار پرونده عملکرد مثبت داشته و از موجودی پرونده‌های استان کسر شد.

 

وی یادآور شد: تا پایان سال 99 شاهد رشد 90 درصدی صدور الکترونیک بودیم که نسبت به ابتدای سال 99 شاهد رشد 2.5 درصدی این حوزه در استان کردستان بودیم.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان به برنامه دادگستری کردستان در سال‌جاری پرداخت و بیان کرد: درصددیم تا ابلاغ‌های دادگستری تا پایان سال‌جاری تا 95 درصد به صورت الکترونیکی انجام گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: رسیدگی از پرونده‌های معوق از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا بوده که براین اساس بیش از 96 درصد از پرونده‌هایی که تا قبل از سال 97 تشکیل شده بود تا پایان سال قبل رسیدگی شد.

 

وی از تشکیل پرونده قاچاق 54 شمش طلا، 17 کیلوگرم طلا، 13 میلیارد تومان کولرگازی، 30 خودروی لوکس، قاچاق تجهیزات پزشکی، مشوبات الکلی، احسام و سلاح و مهمات در استان خبر داد و اضافه کرد: مبارزه با فساد شعار اصلی دستگاه قضا است و این مهم در کردستان نیز دنبال می‌شود.

 

وی برخورد با مفاسد و تخلفات اداری، تشکیل پرونده‌های اقتصادی به ارزش سه هزار میلیارد تومان و تخلفات فرار مالیاتی و بررسی 500 پرونده فساد طی سال قبل، آزادسازی اراضی ملی منابع طبیعی، اراضی تولیت راه و شهرسازی، آزادسازی اراضی زراعی بستر رودخانه‌ها و باغات از دیگر اقدامات انجام شده توسط دادگستری کردستان بوده است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان حمایت از تولید و رفع موانع مسیر تولید، تشکیل پرونده در حوزه آب شرب سنندج و مرخصی 40 درصد زندانیان در ایام تعطیلات عید نوروز امسال را از دیگر اقدامات دستگاه قضا در استان دانست.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1048167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha