پیوست فرهنگی شرط موفقیت فعالیت های اجتماعی است

ملانوری گفت: جامعه به نشاط فرهنگی و کارهای هنری نیاز دارد و فعالیت های اجتماعی بدون پیوست فرهنگی به موفقیت نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۸ اردیبهشت) در آیین افتتاح فرهنگسرای شهرداری بیرجند که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شورای‌های اسلامی، اظهار کرد: نهادهای شورای اسلامی یکی از نعمت‌های بسیار خوب انقلاب اسلامی است که امام راحل در ماه‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی دستور شکل‌گیری این نهاد با استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم و با تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم در مسیر توسعه و آبادانی شهرها و روستاها را دادند.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این نهاد در دوره‌ای هم براساس قانون اساسی با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، رنگ و بوی قانونی‌تر و سازمان یافته‌تری گرفت.

 

وی با بیان اینکه در طی پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت‌های جدی را شاهد بودیم، افزود: تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب که همان تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم و بحث شایسته سالاری و مردم سالاری دینی بود در قامت شوراهای اسلامی شهر و روستا جلوه‌گر شد.

 

ملانوری گفت: مردم در روستاها در دورترین نقطه کشور با رای و نظر خودشان صالح‌ترین و فعال‌ترین انسانها را انتخاب می‌کنند تا بتوانند توسعه و آبادانی روستاها و شهرها را به‌ دست بگیرند و با مطالبه‌گری جدی از سوی منتخبین مردم در سطح مدیریت کشور شکل بگیرید.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید قدردان نظامی باشیم که حاکمیت مردم بر مردم را ذیل احکام و رهنمودهای مکتب و فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای ما به ارمغان آورد و امروز رهاورد آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره‌برداری یکی از پروژه‌های بزرگ، فاخر و ارزشمند خراسان جنوبی هستیم، ادامه داد: قطعا این بنا از یادگاری‌های این دوره کاری مدیریت شهر بیرجند در تاریخ شوراهای اسلامی و شهرداری بیرجند ثبت و ضبط خواهد شد.

 

ملانوری با تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی برای موفقیت در فعالیت های اجتماعی و اجرایی، گفت: جامعه بدون نشاط فرهنگی و بدون حرکت در مسیر فرهنگ اصیل خودش نمی تواند به توفیق برسد.

 

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این فرهنگسرا که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نشست‌هایی در آن انجام می‌شود برای یک شهر بسیار ارزشمند است و از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و شهردار بیرجند  بخاطر این دیدگاه توسعه گرایانه تقدیر می‌کنم.

 

گفتنی است؛ آیین افتتاح سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور امروز چهارشنبه در آستانه نهم اردیبهشت روز شوراها از طریق ارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

کد خبر 1051794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha