عید فطر روز شادی و سرور و بازگشت به فطرت است

حجت‌الاسلام محمدی لایینی گفت: عید فطر روز شادی و سرور و بازگشت به فطرت است و باید در ادامه عبادت و بندگی بیش از گذشته تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» امروز(23 اردیبهشت) در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: ماه رمضان ماه بخشودگی گناهان بوده است و امروز در عید فطر روز عیدی گرفتن ما از خداوند است تا دستمزد عبدات و بندگی خود را دریافت کنیم.

 

امام جمعه نکا افزود: یکماه بندگی خدا در ماه رمضان و مراقبت از اعمال و رفتارمان باید زمینه ساز دوری از گناهان در طول سال شود و در این بخش تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون شیطان از غل و زنجیر ماه رمضان رها شده است؛ خاطر نشان کرد: باید عادات خوب رمضان سرلوحه کار ما قرار گرفته و با دوری از گناه تقوای خود را تقویت کنیم و امیدواریم که خداوند طاعات و نماز و روزه را به شایستگی قبول بفرماید.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لائینی با تأکید بر پرداخت زکات فطره تصریح کرد: زکات فطره واجب موکد است و اگر زکات فطره پرداخت نشود؛ اعمال دیگر ما مورد پذیرش نیست و لذا باید در ادای زکات فطره تلاش شود.

 

وی گفت: در شرایطی از زمان قرار داریم که واجبات موکد فراوانی وجود دارد و مسائل مربوط به انتخابات و مشارکت عمومی و آینده نظام واجب موکدی است که باید به آن عمل شود.

 

امام جمعه نکا خاطر نشان کرد: رهبر سه شاخصه مهم جوان بودن، ایمان به خدا و انقلابی بودن را برای انتخاب اصلح برشمردند و جوان بودن به معنای سن کم نیست؛ بلکه توانایی و قدرت انجام کار داشته باشد و همچنین انقلابی بوده و ایمان به خدا داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید یک ایرانی را برای انتخابات آینده انتخاب کنیم؛ یادآور شد: افراد دو تابعیتی که سر در گرو افراد غیر و غیر خودی دارند، انتخاب مناسبی نیستند و افرادی که نیمی ایرانی و نیمی غیرایرانی باشند را انتخاب نکنیم و افرادی را انتخاب کنیم که در خط ولایت و شهدا باشند.

کد خبر 1056324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha