۷۰ درصد از جمعیت گلستان نسبت به کرونا واکسینه می شوند

حق شناس گفت: ۷۰ درصد از جمعیت گلستانی یعنی افراد بیش از ۱۸ سال نسبت به کرونا واکسینه می شوند و نیاز است که پرونده های الکترونیک سلامت آنها تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 25 اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در کل کشور حدود دو میلیون نفر نسبت به کرونا واکسینه شدند و در استان گلستان نزدیک به 26 هزار نفر دوز نخست واکسن را دریافت کردند و در دوز دوم نیز هشت هزار گلستانی واکسن را دریافت کردند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: برخی افراد نسبت به تشکیل پرونده های سلامت خود اقدام نکردند که در گرگان و گنبدکاووس بیشترین میزان تشکیل نشدن پرونده های سلامت را شاهد هستیم و با توجه به اینکه 70 درصد از جامعه یعنی افراد بیش از 18 سال واکسینه می شوند نیاز است که پرونده های الکترونیک سلامت آنها تکمیل شود.

 

حق شناس متذکر شد: 6 شهر در سطح استان گلستان در وضعیت نارنجی و هشت شهر در وضعیت زرد کرونا به سر می برند و باید تلاش کنیم شرایط را حفظ کنیم.

 

وی یادآور شد: کل کشور با کمی تاخیر پیک چهارم کرونا را تجربه کردند و باید مراقب باشیم اگر پیک جددی وارد استان شد بتوانیم با کمترین عوارض آن را پشت سربگذاریم.

 

استاندار گلستان افزود: در مرکز گرگان سالن واکسیناسیون کرونا آماده شده و در دیگر شهرستان های استان نیز در حال آماده سازی محل مناسب برای واکسیناسیون کرونا هستند

 

حق شناس ابراز داشت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بیش از 75 سال در حال اجرایی است، باید گروه های سنی بیش از 18 سال که در استان شامل یک میلیون و 400 هزار نفر است واکسینه شوند.

 

کد خبر 1056667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha