لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای دوره پسا کرونا و توجه بیشتر به کادر درمان

مصلحی با تاکید بر لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای دوره پسا کرونا خواستار مداخله جدی و فوری و حمایت های روحی و روانی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی از کادر درمان رزیدنت شد.

دکتر «محسن مصلحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص اهمیت حفظ و ارتقای سلامت آحاد افراد جامعه در دوره پاندمی کرونا عنوان کرد: پاندمی کووید-۱۹ با تأثیر شگرف بر زندگی بشری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باعث شد به ناچار بسیاری از فعالیت های عادی و عادت های معمول مردم دستخوش تغییرات گسترده و عمیق شود که خود این موضوع باعث آسیب بیشتر به سلامت روانی افراد و جامعه شده است که قبل از پاندمی کرونا نیز برخوردار از احوال مناسبی نبودند.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی و قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه برخی سیاست گذاری ها و تصمیمات متناقض و غیر کارشناسی در مدیریت پاندمی کرونا موجب افزایش آسیب روحی و روانی اقشار و سنین مختلف جامعه شد، افزود: اطلاع رسانی های غیر حرفه‌ای برخی رسانه های فراگیر نیز به جای آموزش های علمی و منطقی نه تنها افزایش تاب آوری جامعه را به همراه نداشت، بلکه منجر به ساده‌انگاری و بی خیالی عده‌ای از یک سو و اضطراب بیمارگونه عده‌ای دیگر شد.

مصلحی، فرسودگی شغلی کادر بهداشت و درمان را ناشی از پیچیدگی و سنگینی وظایف محوله آنان برشمرد و اذعان کرد: در بسیاری از موارد، جامعه پزشکی تاوان سوء مدیریت ها را پرداخت کرده و می کند که اوج آن را در حوادث اخیر مربوط به دستیاران گروه پزشکی شاهد بوده ایم. 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان در پایان با اشاره به تمهیداتی که می‌بایست برای دوره پسا کرونا اندیشیده شود، خواستار مداخله جدی و فوری و حمایت های روحی و روانی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی از کادر درمان به ویژه همکاران رزیدنت شد.

کد خبر 1058863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha