رقابت ها در گام دوم انقلاب باید میان خوب و خوب تر باشد/ با رفع شبهات افراد به حضور آنان در پای صندوق رأی کمک کنیم

مولا با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، باید رقابت ها بین خوب و خوب تر باشد؛ گفت: باید با برطرف کردن شبهات افراد، آنان را پای صندوق رأی آورد نه اینکه برخورد احساسی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدحسن مولا، چهارشنبه(۵ خرداد)در نشست خبری گفت: چشم انداز ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس روایت امام علی علیه السلام است که فرمود جامعه ای که در آن حق ضعیف از قوی با لکنت گرفته می شود؛ آن جامعه مقدس نیست.

 

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه حکومتی بر رستگاری است که در آن فرد ضعیف و قوی در گرفتن حق تفاوتی نداشته باشد؛ افزود: ستاد باید به سمتی برود که امر به معروف و نهی از منکر را به گونه ای فرهنگسازی کند که هر کس منکری می بینید بدون لکنت حق را بگوید ولو به استاندار یا حاکم جامعه باشد.
 

 

وی با اشاره به اینکه وقتی به ستاد احیا می توان نمره داد که لکنت زبان در میان ناهیان دیده نشود و بر این اساس، همه برنامه های ستاد، متمرکز بر این مؤلفه است؛ اظهار کرد: چون امر به معروف یک مسئله بنیادین فقهی و علمی و نه نظامی و پلیسی است؛ اولین و مهمترین برنامه ما راه اندازی دوره تخصصی علمی امربه معروف توسط آیت الله شیخ بهایی(استاد درس خارج فقه و اصول) است.

 

مولا گسترش چنین کرسی هایی را برای آگاهی جامعه به لحاظ فقهی، علمی و مهارتی ضروری خواند و حمایت همه جانبه از آمرین به معروف را بر اساس ماده ۸ و ۹ قانون جزو برنامه های ستاداحیای امر به معروف استان عنوان و بیان کرد: دبیر ستا باید خود بزرگترین مطالبه گر و پیشقراول مطالبه گران و آمران باشد.

 

وی با اشاره به انتصاب دبیرستاداحیای امر به معروف کشور(سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی) از ارتقا و کارآمدی بیشتر در ستاد مرکزی و به تبع آن استان ها خبر داد و افزود: ماحصل نشست های هیئت اندیشه ورز ما در استان تا امروز این است که ستاد نیازمند قانون بالادستی از طرف مجلس است تا نهادها نتوانند از ابلاغات ستاد استنکاف کنند‌.

 

دبیرستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این، ستاد باید مستقل و مردمی و نه زیرمجموعه نهاد خاصی باشد و در زمینه نیرو و مالی هم باید مستقل باشد تا کار را مردمی پیش ببرد و نیاز به کارگروه هایی داریم که هم از شبکه دولت در آن عضو باشند و هم متخصصین و مردم تا کارهای ستاد را کارگروه ها پیش ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر بعضی خواص را نسبت به امر به معروف حساس کردیم و حتی نگاه ها به ستاد هم تغییر کرده و مراجعات مردمی ما بیشتر شده؛ تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد مطالبه گری از سوی خود مردم هستیم و به گروه های جهادی امر به معروف هم گفتیم آموزش و تخصص لازم را برای مطالبه گری در مفاسد اقتصادی مسئولین فرا بگیرند زیرا در دیار شهید سلیمانی باید به گونه ای عمل کرد که غارتگر بیت المال نداشته باشیم.

 

مولا در همین زمینه از جلب حمایت قضایی و تشکیل کارگروه مربوطه در حوزه قضا خبر داد و در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که تا چند ماه پیش وجود داشت عدم ریل مناسب برای اقدامات اینچنینی بود که باید ریل گذاری مناسبی انجام و رویکرد معاونت های ستاد تغییر می کرد.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات از طراحی برنامه ای در ستاداحیای امر به معروف خبر داد که بر اساس آن تأکید بر این است با برطرف کردن شبهات افراد، آنان را پای صندوق رأی آورد نه اینکه برخورد احساسی وجود داشته باشد.

 


دبیرستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: همین که مردم بدانند می توانند درست نهی از منکر کنند و فریاد بزنند، انگیزه برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

 

وی امر کردن مردم به حضور در پای صندوق، معرفی اصلح، پاسخ به شبهات مردم و... را مصداق فریضتین خواند و تصریح کرد: خیلی از مردمی که دغدغه تدین دارند اگر بدانند فعالیت های انتخاباتی مصداق امر به معروف است یک نهضت همگانی برای کشاندن افراد به پای صندوق رأی راه می اندازند.

 

مولا با اشاره به برخی انتقادات به شورای نگهبان در پی رد صلاحیت برخی داوطلبان خاطرنشان کرد: عده ای اعتراض می کنند چرا شورای نگهبان مصلحت اندیشی برای حضور حداکثری نکرد؟ قرار نیست شورای نگهبان ویترینی داشته باشد که اجناس مضر در آن باشد؛ وقتی حیله گری و دغل بازی نباشد مردم پای صندوق رأی می آیند و در گام دوم انقلاب، باید رقابت ها بین خوب و خوب تر باشد.

 


وی در پایان اظهار کرد: ضمن تشکر از شورای نگهبان که اقتدار و مرّ قانون را اعمال کرد گرچه در هجمه تهمت ها قرار گرفت اما از معروفی که اعمال کرد کمال تشکر را داریم.
 

کد خبر 1060388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha