مهمترین منبع استخراج اطلاعات تاریخ است

حق شناس گفت: مهمترین منبع استخراج اطلاعات تاریخ است و اگر این اطلاعات وجود نداشته باشد نمی توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس»  ظهر امروز (سه شنبه 11 خرداد) در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: این کتاب از مجموعه اقدامات و حرکت های انقلابی مردم استان گلستان از سال 43 تا 13 بهمن سال 57 تهیه شده  است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: تاریخ در جامعه مثل حافظه برای انسان و یا هارد برای کامپیوتر است و انسانی که حافظه ندارد بیان می کنند که به آلزایمر یا فراموشی مبتلا شده است.

 

حق شناس بیان کرد: تصور کنید که جامعه ای حافظ خود را از دست بدهد و یا تاریخ خود را نداد قطعا این جامعه در برابر حوادث با مشکل رو به رو می شود، بسیاری از حوادث در تاریخ تکرار می شود که باید از تجربه نیکان و گذشتگان استفاده شود.

 

وی افزود: در میان همه موجودات بین زمین تنها انسان ها هستند که هویت خود را می دانند و اگر به تاریخ و سرگذشت خود بی توجهی کنند باید هزینه زیادی بپردازند.

 

حق شناس متذکر شد: اگر نتوانیم در تاریخ آسیب شناسی کنیم باید در برابر رویدادها و حوادث هزینه های زیادی بپردازیم.

 

وی بیان کرد: از تلاش وزارت اطلاعات که تهیه چنین کتاب هایی را در کل استان های کشور اقدام کردند تشکر می کنم.

 

این مقام مسئول به حضور 16 قم در استان گلستان اشاره کرد و گفت: اگر همه ما نسبت به گذشته تاریخی خود اطلاعات بیشتری داشته باشیم شرایط و کیفیت زندگی ما بهبود پیدا می کند.

 

حق شناس تاکید کرد: مهمترین منبع استخراج اطلاعات تاریخ است و اگر این اطلاعات وجود نداشته باشد نمی توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم برای مثال در دو سه ماه گذشته اگر استان گلستان تولید مرغ را افزایش نمی داد حتما تهران برای تامین مرغ با مشکل رو به رو می شد.

 

کد خبر 1062244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha