انتخابات عید اجتماعی برای رأی اولی ها است/ ظرفیت کانون های مساجد در انتخابات ۱۴۰۰

مقدم با اشاره به اینکه ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد عرصه مناسبی به منظور ایجاد انگیزه مشارکت حداکثری مردم است گفت: انتخابات عید اجتماعی برای رأی اولی ها است که سهم شاخصی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند.

« ناصر مقدم» انتخابات سال جاری را یکی مهم خواند و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جریان گفت: شرایط شیوع بیماری کرونا در بحث برپایی انتخابات تأثیرات قابل توجهی را گذاشته است که متناسب با آن باید تدابیر و ایده هایی مناسب به منظور حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی اتخاذ کرد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود:فضاسازی بصری با ریسه و پرچم کشور عزیزمان، نورافشانی در ساعت خاص، فضاسازی سمعی با پخش جملات انگیزشی، فضاسازی عاطفی با احوالپرسی و گفتن جملات انگیزشی با هدف جلب مشارکت مردم از جمله برنامه هایی است که در مساجد می توان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا کرد. 

 

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات سال جاری بیان کرد: یکی از اقشار مهم در زمینه انتخابات، رأی اولی ها هستند که در این رابطه نیز فعالان کانون های فرهنگی هری مساجد با اقدامات همه جانبه و گسترده در این رابطه در قالب طراحی و اجرا می توانند سهم داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در سطح خانواده با تغییر فضای خانه با کاغذ رنگی و تزئینات موجود در خانه، پخت کیک یا غذای ویژه با عنوان عید اجتماعی، تماشای انتخابات تلویزیونی و مجازی با همراهی خانواه با محوریت ایران قوی همچنین فعال کردن فرزندان در فعالیت های متعدد خانه از جمله برنامه ها و ایده هایی است که می توان در نظر داشت. 

 

مقدم اظهار کرد: برپایی مسابقات نقاشی و کتابخوانی برای رأی اولی ها، برپایی پویش ختم قرآن و ذکر صلوات، برپایی توسل های خانگی به منظور انتخاب اصلح نیز از دیگر مسائل و ایده های قابل اجرا در این خصوص است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با تولید کلیپ از مردم، گفت وگو با آیفون، تماس تلفنی با مردم و طرح سوالات انگیزشی و در نهایت گزینش سخنانی از رهبرمعظم انقلاب در رابطه با انتخابات و انتشار آن از جمله اقداماتی است که در جلب مشارکت مردم در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ مهم تلقی می شود. 

 

 

کد خبر 1063549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha