دو سوم حفاری چاه اکتشاف نفت و گاز گمیشان انجام شد

حق شناس به اکتشافات نفت و گاز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از دو سوم حفاری انجام شده و امیدواریم منشاء خیر آن به استان گلستان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 22 خرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان به لحاظ پاسخگویی مدیران استان در مرکز سامد براساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در بین استان های کشور بدست آورده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: امسال دومین سالی است که به عنوان استاندار مسئولیت در استان گلستان برعهده دارم و اتفاقات خوبی در استان در طول این مدت رقم خورده است.

 


حق شناس به حل مشکل ریل عریض در مرز ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته مراسم گرامیداشت سی و دومین سال استقلال جمهوری قزاقستان در گلستان برگزار شد و این ظرفیت ریلی فرصت مناسبی برای ارتقاء تجارت و تبادل تجاری ما با این کشور است.

 

وی به ایجاد 10 مسیر پروازی از گلستان اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش مسافران هوایی در اپیدمی کرونا  در کشور در استان گلستان شاهد میزان افزایش مسافران و پروازهای هوایی بودیم.

 

این مقام مسئول به راه اندازی مسیر پروازی گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: اجرای 100 هزار هکتار زهکشی در سطح استان گلستان افتتاح شد و همچنین تعدادی از دوربرگردان های غیراستاندارد در استان اصلاح شده و امیدواریم مابقی آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

 

استاندار گلستان متذکر شد: در بخش درمان نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است، از ابتدای انقلاب تاکنون سه دستگاه سی.تی.اسکن در استان وجود داشت و در سال های گذشته هشت دستگاه سی.تی.اسکن به ظرفیت درمانی گلستان افزوده شده و همچنین سه دستگاه ام.آر.آی نیز در بخش دولتی در نظر گرفته شده است.

 

حق شناس به اکتشافات نفت و گاز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از دو سوم حفاری انجام شده و امیدواریم منشاء خیر آن به استان گلستان برسد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: تفاهم نامه هایی با نهاد ریاست جمهوری در استان منعقد شده و امیدواریم بخشی از آن در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

 

حق شناس به موضوع جزیره آشوراده و ایجاد فعالیت های گردشگری اشاره کرد و افزود: برای ساخت بندر در استان گلستان با سازمان بنادر به تفاهم رسیدیم و این اتفاق مهم برای استان به شمار می رود.

 

وی افزود: توسعه زیرساخت های استان زمینه توسعه صادرات و تجارت را در استان گلستان فراهم می کند.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون در 6 خرداد به تصویب رسید و از تلاش نماینده ولی فقیه استان و نمایندگان استان گلستان در این خصوص تشکر می کنم، افزود: منطقه آزاد اینچه برون در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و با پیگیری های نمایندگان مجلس گذشته و فعلی شاهد این اتفاق مبارک بودیم.

 

حق شناس به مزایای منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: قانون کار و درگیری مالیاتی از جمله دغدغه های تجار است که در منطقه آزاد این دو موضوع در نظر گرفته نمی شود.

 

وی به پیگیری برای ایجاد افزایش تخت های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: یک هزار و 200 میلیارد تومان سال گذشته از منابع مختلف ملی و استانی تامین شده و امسال این اعتبارات  به دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

استاندار گلستان به ایجاد سد شصت کلاته اشاره کرد و گفت: برای سدنرماب نیز در سال گذشته بیش از مصوبات جذب اعتبار داشتیم و در امسال نیز قطعا با تلاش بخش های مختلف می توانیم میزان جذب اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

 

حق شناس بابیان اینکه سالی 222 کلاس از ابتدای دولت تاکنون سالانه ساخته شده است، ابراز داشت: دو هزار کلاس درس از ابتدای دولت یازدهم تاکنون نوسازی شده است.

 

وی به حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت در انتخابات تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل عظیم شان بوده و اگر این مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد دشمنان ما از توطئه ها مایوس و کشورهای دوست ما خوشحال می شوند.

 

کد خبر 1065166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha