نهال کاری در هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی بیابانی به همت مردم

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تا کنون در محدوده اجرای طرح ترسیب کربن استان، هزار و ۹۰۰ هکتار نهال توسط مردم کاشته شده و در سطح هزار و ۱۰۰ هکتار مدیریت روان آب هم به همین واسطه انجام شده است.

«احمد یزدانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به طرح ترسیب کربن به منظور بیابان زدایی با همکاری مردم و جوامع محلی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از سال 93 در مساحت 126 هزار هکتار از میان دشت شهرستان اسفراین با پوشش 18 روستای بالای 20 خانوار آغاز  شد و در مرجله بعد در مناطق سنخواست شهرستان جاجرم و دهستانی در شهرستان گرمه مورد اجرا قرار گرفت.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهارکرد: اجرای طرح ترسیب کربن در سطح 40 روستا با 17 هزار نفر جمعیت انجام می شود و تا کنون سه شرکت تعاونی در 21 روستای زیر پوشش طرح با هزار و 900 نفر عضو تشکیل شده و در حال حاضر هم سرمایه این صندوق ها به یک میلیارد و 70 میلیون تومان رسیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در شهرستان های اسفراین و جاجرم ۲۴۸ نفر شغل ثابت و ۸۳ نفر اشتغال موقت ایجاد شده و در مجموع بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به افراد متقاضی وام اعطا شده است.

 

به گفته یزدانی تا کنون، در مناطق تحت پوشش این طرح به 17 هزار نفر از جمعیت متقاضی، 160 هزار ساعت آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغالزایی و همچنین آموزش های زیست محیطی ارائه شده است.

 

کد خبر 1065984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha