مراسم های معنوی با امام شناسی و معرفت عجین شود

آیت الله خاتمی بر ضرورت تقویت سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر معرفت نسبت به امام رضا (ع) بیشتر شود ثواب بیشتری را خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه سه شنبه در جشن خادمین رضوی در محل حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: برای تبیین و ترویج معارف دینی می توان از دهه کرامت استفاده کرد.

 

آیت الله علی خاتمی برگزاری چنین مراسم های را مایه خیر و برکت خواند و گفت: باید با بهره گیری از سیره علمی و عملی ائمه معصومین، سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم.

 

وی وجود فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) در ایران را مایه مباهات و افتخار مردم خواند و گفت: ما هرچه داریم از برکت وجود امامان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هرآنچه از دین و قرآن یاد گرفته ایم به برکت این امام بزرگوار است، گفت: مشهد پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و قم نیز پایگاه اهل بیت است که رشد و انتشار دین و عرفان از این شهر است.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) نزدیک به ۵۰ هزار عالم فقیه و مجتهد تربیت می شوند چرا که برکت حوزه های علمیه در این شهر مقدس طلاب و عالمان بزرگی تربیت شده اند.

 

وی با تاکید بر امام شناسی و معرفت در مراسم های معنوی گفت: اگر می‌خواهیم راه راست را برویم باید امام خود را به خوبی شناخته و معرفت خود را زیاد کنیم.

 

آیت الله خاتمی بر ضرورت تقویت سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر معرفت نسبت به امام رضا (ع) بیشتر شود ثواب بیشتری را خواهیم برد.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، اگر سیره اهل بیت را در زندگی خود عجین کرده و مدارا کنیم، چالش ها و مشکلات در جامعه روند کاهشی به خود می گیرد.

 

کد خبر 1069333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha