اجرای پروژه دفن بهداشتی زباله/ سراوان معضل بزرگ زیست محیطی رشت است

احمدی از اجرای پروژه دفن بهداشتی زباله توسط شهرداری رشت خبر داد و گفت: سایت سراوان معضلات عدیده‌ای را در منطقه ایجاد کرده و معضل بزرگ زیست محیطی شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمد احمدی» امروز (شنبه، ۵ تیر) در جریان بازدید از کارخانه کود آلی لاکان رشت که با حضور «جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط انجام شد اظهار داشت: در بحث سایت زباله سراوان که معضلات عدیده‌ای را در منطقه ایجاد کرده است به شدت تحت فشار هستیم.

 

شهردار رشت از دفن روزانه هزار و 200 تن زباله در سایت سراوان سخن گفت و با بیان اینکه کمتر از 550 تن از این زباله متعلق به شهر رشت است تصریح کرد: مابقی زباله‌ای که روزانه به سراوان منتقل می‌شود مربوط به 50 شهر و روستای اطراف است که باید به نحوی مدیریت شود.

 

احمدی با بیان اینکه با پروژه‌های تعریف شده و مشخص شهرداری رشت می‌توان 550 تن زباله روزانه را مدیریت و ساماندهی کرد ابراز داشت: خواهش ما از مسئولان، دولت و نمایندگان مجلس این است که کمک کنند منابع مالی و اعتبارات لازم جهت پیشبرد پروژه‌های پسماند شهرداری رشت به موقع و به شکل سریع‌تری در سال 1400 تخصیص پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکسری اعتبارات برای پروژه‌های پسماند در نظر گرفته شده و شهرداری در جهت جذب این اعتبارات عقب است ابراز داشت: اگر حجم اعتبارات جذب شده به حد قابل قبولی برسد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دستگاه زباله سوز سایت سراوان رشت تا سه سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

 

شهردار رشت مطالبه دستگاه قضایی استان گیلان از شهرداری برای حل معضل سراوان و اجرای سریع‌تر پروژه‌های آن را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پروژه دفن بهداشتی زباله با برآورد اولیه بالغ بر 60 میلیارد تومان هم اینک توسط شهرداری رشت به مناقصه گذاشته شده که باید ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.

 

احمدی در پایان با بیان اینکه طرح مذکور در حال حاضر در دست بررسی و کارشناسی است خاطرنشان کرد: از تمام نمایندگان استان گیلان در مجلس به ویژه سه نماینده رشت، دولت، سازمان برنامه و بودجه، استانداری گیلان و سایر دستگاه‌ها و نهادها تقاضا داریم برای حل معضل سراوان به ما به شکل ویژه کمک کنند.

 

به گزارش شبستان، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه سه نماینده شهرستان رشت در مجلس، فرماندار شهرستان رشت، شهردار و سایر مسئولان امروز از خط طرح تفکیک زباله از مبداء کارخانه کود آلی لاکان رشت و پروژه احداث و تکمیل ابنیه و تاسیسات ساختمان سالن بویلرها (بلوک A) نیروگاه زباله سوز رشت بازدید کردند.

 

کد خبر 1070150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha