هنرمندان صنایع دستی آستارا تجلیل شدند

به مناسبت هفته قوه قضاییه از هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرزی بندر آستارا تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه از هنرمندان صنایع‌دستی آستارا با حضور یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب و مجتبی آب روشن سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل این اداره تجلیل و قدردانی شد.

 

در این مراسم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، «یاسر همدمی» اظهارکرد: صنایع‌دستی از شان و منزلت ویژه‌ای در فرهنگی و تمدنی جهان امروز برخوردار است.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با بیان اینکه قدمت شکل‌گیری صنایع‌دستی به آغاز زندگی بشر برمی‌گردد و تولید آن بر اساس پاسخ به نیازهای زیستی و طبیعی بشر شکل گرفت، افزود: صنایع‌دستی در طول زمان به‌عنوان هنری ارزشمند و صنایع کاربردی در زندگی انسان جایگاه خود را پیدا کرد و تکامل یافت.

 

همدمی جایگاه و منزلت صنایع‌دستی در میان هنرها را بسیار ویژه دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان رشته های صنایع دستی در آستارا با عشق و علاقه ای که به خلق آثار دارند، آثار ارزشمندی را تولید می کننند و تلاش ها و زحمات آنان قابل ستایش و تجلیل است.

 

*هنرمندان صنایع دستی حمایت ویژه شوند

«مجتبی آب روشن» نیز در این مراسم بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه این اداره در سه حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی فعالیت دارد، افزود: در بحث میراث فرهنگی، برخورد با جرائم علیه میراث فرهنگی زحمات بسیاری بر دوش دستگاه قضا است که جا دارد از زحمات آنان نیز تشکر و قدردانی کنم.

 

وی از زحمات اصحاب رسانه که بی منت در کنار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: صنعتگران هنرهای سنتی وصنایع دستی آستارا در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم بافی، معرق چوب، معرق کاشی، سفالگری، عروسک بافی، پیکر تراشی چوب، البسه محلی ودیگر رشته ها فعالیت دارند.

 

آب روشن با بیان اینکه روستای عنبران آستارا به عنوان روستای گلیم بافی کشور ثبت ملی شده است، تصریح کرد: غذای لونگی آستارایی ها نیز در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت ملی شده و در بحث ثبت‌ ملی شده آثار طبیعی نیز می توانیم به آبشار لاتون مرتفع ترین آبشار ایران اشاره کنیم و همه محکوم به صیانت از این موارد مهم و دیگر آثار ثبت شده میراث ملموس وناملموس هستیم.

کد خبر 1071743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha